V autách je zabudovaný softvér znižujúci recirkuláciu výfukových plynov z vozidla v závislosti najmä od detegovanej teploty. FOTO: REUTERS
StoryEditor

Súdny dvor: Pre výfukový softvér možno odstúpiť od zmluvy, existuje však jedna výnimka

13.08.2022, 19:00
  • Súdny dvor rozhodol, že pre určitý typ vozidla sa softvér nehodí, ale zároveň zdôraznil potrebu dodržania emisných kvót.
  • Iné by to bolo v prípade, keby sa preukázalo, že to zabraňuje poškodeniu alebo havárii motora.
  • Povolenie takého zariadenia by však mohlo viesť k tomu, že by sa výnimka uplatňovala častejšie ako zákaz.

Kupujúci vozidiel značky Volkswagen, v ktorých je zabudovaný softvér znižujúci recirkuláciu výfukových plynov z vozidla v závislosti najmä od detegovanej teploty, žiadali pred rakúskymi súdmi zrušenie ich kúpnych zmlúv uzavretých medzi rokmi 2011 a 2013.

Tieto sa obrátili na Súdny dvor Európskej únie s prejudiciálnou otázkou. Prejudiciálne konanie umožňuje súdom členských štátov v rámci sporu, ktorý rozhodujú, položiť Súdnemu dvoru otázky o výklade práva Únie alebo o platnosti aktu práva Únie. Súdny dvor nerozhoduje vnútroštátny spor. Vnútroštátnemu súdu prináleží, aby rozhodol právnu vec v súlade s rozhodnutím Súdneho dvora.

Týmto rozhodnutím sú rovnako viazané ostatné vnútroštátne súdne orgány, na ktoré bol podaný návrh s podobným problémom. Podľa údajov týchto súdov tento softvér zaručuje dodržanie limitných hodnôt stanovených na úrovni Únie pre emisie oxidu dusíka (NOx) len v prípade, že sa vonkajšia teplota pohybuje v rozmedzí od 15 do 33 stupňov Celzia. Mimo tohto okna sa miera recirkulácie výfukových plynov (EGR) lineárne znižuje na 0, čo vedie k prekročeniu limitných hodnôt.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-13 22:14:13 - Feat.: 1 - Title: Automobilky zažívajú ochladenie. Slovenský Volkswagen pre HN: Tento rok bude náročný 02 - Modified: 2022-08-09 12:21:09 - Feat.: 1 - Title: Dieselgate: Koniec éry áut začal v roku 2015, kauza zmenila pohľad na automobilky 03 - Modified: 2022-08-05 10:10:56 - Feat.: 1 - Title: Drsné SUV chce v Európe zamiešať karty. Obľúbená kórejská novinka má však háčik 04 - Modified: 2022-08-10 12:40:10 - Feat.: 1 - Title: Udalosti, ktoré bežne nevzbudzujú záujem, teraz nečakane výrazne zasiahli náš priemysel 05 - Modified: 2022-08-04 16:30:00 - Feat.: 1 - Title: Staršie, opotrebovanejšie a omnoho drahšie. Jazdenky po krátkej korekcii čaká opäť rast cien
01 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku 02 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník 03 - Modified: 2024-12-19 19:55:42 - Feat.: - Title: Mzdové rokovania v nemeckom Volkswagene opäť pokračujú do neskorého večera, hrozí krach 04 - Modified: 2024-12-18 14:08:03 - Feat.: - Title: Rokovania šéfov Volkswagenu a odborárov pokračujú, dohoda nie je na obzore 05 - Modified: 2024-12-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Autá držia náš priemysel nad hladinou. Nová ikona nášho Volkswagenu je pred dverami, za ňou sa valí väčší brat
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
22. december 2024 12:44