StoryEditor

Kandidát na primátora Bratislavy Kusý: Buď uspejem, alebo prídem o všetko

27.08.2022, 11:56

Rudolf Kusý v rozhovore pre HN odpovedá na otázky: 

  • prečo sa rozhodol zabojovať o post primátora hlavného mesta, 
  • či sa obáva, že mu obvinenia z minulosti uškodia, 
  • či je bezplatné parkovanie pre Bratislavčanov populistické,
  • prečo odrazu kritizuje parkovaciu politiku, keď v minulosti ju podporoval,
  • či má plány s hlavnou stanicou.

Svoju kandidatúru na primátora hlavného mesta ste uviedli slovami „Team Vallo nám ukradol Bratislavu“ a značnú časť prejavu ste venovali kritike súčasného primátora. Máme teda z vašej strany očakávať hlavne antikampaň proti Matúšovi Vallovi?

Určite nie. Ale ľudia musia vedieť, prečo idem kandidovať. Hovoril som to tak, ako to cítim, a reakcie ľudí, ktorých stretávam, sú, že im hovorím zo srdca, cítia to podobne, len to nevedeli vyjadriť slovami.

Povedali ste tiež, že do toho idete, lebo nie je iný kandidát, ktorý by sa mu postavil. To, že sa doteraz nenašiel vyzývateľ, môže svedčiť aj o Vallovej sile.

Marketingovej.

Ako vidíte svoje šance na úspech?

Ja nejdem skúšať. Mne je v Novom Meste dobre. Idem von, nakúpiť, na prechádzku s deťmi, stretávam susedov, ľudia ma zdravia, povedia mi o problémoch, vyjadria spokojnosť alebo nespokojnosť. Ja nemám dôvod odísť, ale touto kandidatúrou buď uspejem, alebo prídem o všetko.

Ako starosta Nového Mesta ste pôsobili 12 rokov, ak vám to s kandidatúrou na primátora nevyjde, znamená to nateraz váš koniec v komunálnej politike. Ste na to pripravený?

Idem do toho s tým, že robím správnu vec. Ja som naozaj celý čas čakal, že niekto z kritikov pána Valla príde a povie, že ide kandidovať. A ja by som sa postavil po jeho boku alebo ako štít, pretože počítam s tým, že antikampaň a nenávisť z ich strany bude naozaj veľmi silná.

Roky ste boli nezávislým kandidátom a nestraníkom, teraz ste súčasťou Dobrej voľby a Umiernených, kandidujete aj s podporou KDH, Sme rodina a Za ľudí. Farby, do ktorých ste obliekli svoju kampaň, sa spájajú práve s poslednou spomínanou stranou. Ako tomu teda máme rozumieť?

Vôbec to s tým nesúvisí. Prišla agentúra a povedali sme, že sa chceme vymedziť a mať úplne iné farby, ako má Team Vallo. Mojou farbou bola vždy bordová, ale keďže Team Vallo má tehlovo červenú, hľadali sme niečo, čo je úplne na opačnej strane.

Vy hovoríte, že hlavné mesto s Vallom premárnilo štyri roky. Ako primátor však bol napríklad minulý rok v užšom výbere ceny o najlepšieho starostu sveta. Nie je to istá známka jeho kvalít?

Je to známka neuveriteľnej kvality jeho PR, propagácie a celého tímu, ktorý má okolo seba. Ja to oceňujem a rešpektujem, lenže už si to nemôžeme dovoliť. Tie tučné, dobré roky sú za nami. Už nie je možné rozhadzovať, mať ďalších štyristo pracovníkov na úrade, nie je možné robiť dočasné riešenia, ktoré potom dáte preč, a urobíte trvalé riešenie. Musíte začať šetriť peniaze a začať Bratislavčanom nie brať, ale im pomáhať tak, aby život v Bratislave bol pre nich aspoň o kúsoček lacnejší. Oni si zvykli ako také deti, že peňazí je dosť, nie je s nimi problém, ale s tým je koniec.

On na poznámku o premárnených rokoch uviedol, že boli stratené len pre záujmové skupiny napojené na mesto a tie sa teraz usilujú o návrat. Beriete to osobne?

Neberiem a ani nemôžem, lebo je to absurdné, aby som to vzťahoval na seba. Nové Mesto sa postupne pretransformovalo na jednu z najtransparentnejších samospráv, kým hlavné mesto je niekde na 40. mieste. A pokiaľ ide o developerov, sme tu v konflikte od začiatku. Každého prosíme, aby staval nižšie, menšie, mal viac zelene a aby urobil aj niečo pre okolitých obyvateľov. Niekedy idem aj do extrému, veď len nedávno sa ukončila celá kauza môjho zatknutia, ktorú vyvolala skupina developerov.

Počas primátorovania Matúša Valla sa na magistráte zamestnalo takmer raz toľko ľudí, ako to bolo za jeho predchodcu Iva Nesrovnala. Magistrát to vysvetlil tým, že začal riešiť zanedbávané kľúčové témy a teraz robí vo vlastnej réžii veci, ktoré inak vykonávali externí dodávatelia. V tomto vidíte problém?

Aj ja som počul to vysvetlenie s tým, že v rámci tých štyristo ľudí je napríklad 110 z komunálneho podniku. Ale ak sa nemýlim, tak komunálny podnik už je odčlenený a zase je tam štyristo ľudí navyše. A ak je komunálny podnik, znamená to, že odrezali externých dodávateľov? Ja o tom neviem.

image
...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-24 09:40:32 - Feat.: 1 - Title: Vallo nám ukradol Bratislavu, vyhlásil Kusý. Starosta Nového Mesta ohlásil kandidatúru na primátora 02 - Modified: 2022-08-24 13:22:08 - Feat.: 1 - Title: Zachovanie zdravotníckej funkcie Polikliniky Tehelná je kľúčové, vyzval Vallo 03 - Modified: 2022-08-25 08:35:55 - Feat.: 1 - Title: Vallo sa bráni. Tvrdí, že ostatné štyri roky boli v Bratislave stratené, no len pre záujmové skupiny 04 - Modified: 2022-08-22 07:41:03 - Feat.: 1 - Title: Na starostku bratislavského Nového Mesta chce kandidovať Simona Timková, konkurencia sa zväčšuje 05 - Modified: 2022-08-14 11:00:20 - Feat.: 1 - Title: Sme rodina podporí za primátora Bratislavy v nadchádzajúcich komunálnych voľbách Rudolfa Kusého
01 - Modified: 2024-12-20 13:56:59 - Feat.: - Title: Chce byť ikonou Bratislavy. Penta Real Estate štartuje prvú rezidenčnú etapu projektu Chalupkova 02 - Modified: 2024-12-20 11:15:09 - Feat.: - Title: Potrpíš si na perfektné jedlo, ktoré je aj vizuálne lahodné? Tieto reštaurácie v Bratislave sú umením na tanieri 03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 04 - Modified: 2024-12-19 14:42:02 - Feat.: - Title: Vyrastie Rážovi a Vallovi konkurent? Súkromník ukázal bližšie plány prístavu v Bratislave za 680 miliónov eur 05 - Modified: 2024-12-18 13:51:22 - Feat.: - Title: Prvá skúšobná jazda petržalskej električky bude už zajtra. Oficiálne začne premávať na jar, oznámil Vallo
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
21. december 2024 20:51