Obchodná inšpekcia klepla po prstoch jednému z najväčších tuzemských online obchodníkov. Alza podľa zverejneného dokumentu pochybila v troch prípadoch. Spoločnosť, ktorej zisky sa pohybujú v miliónoch eur, však za svoje prešľapy zaplatí len smiešnu sumu.
Zákazník, ktorý je v dokumente obchodnej inšpekcie označený ako Mgr. J., sa v e-shope rozhodol kúpiť vysávač. Pomocník v domácnosti muža vyšiel na takmer 180 eur, netrvalo však dlho a pokazil sa, rozhodol sa ho teda reklamovať. V servise Alzy mu ponúkli, že mu vysávač opravia za komerčnú sumu, čo zákazník odmietol, a tak mu spotrebič vrátili neopravený.
V druhom prípade inšpekcia hovorí o istej pani S., ktorá si z Alzy objednala vôňu do auta, zaplatila za ňu online. Napokon si objednávku rozmyslela a zrušila ju. Alza jej však zaplatenú sumu vrátila až po mesiaci. Posledný prípad, na ktorý si inšpektori posvietili, na týkal Ing. J, ktorý si na e-shope objednal nosič bicyklov na vozidlo v hodnote 200 eur.
Alza podľa inšpekcie zákazníka zavádzala, lebo tvrdila, že nosič nie je na sklade, no v skutočnosti na viacerých z nich bol. „Z dokladu screen objednávky zo systému predajcu bolo zistené, že výrobok – Nosič bicyklov na ťažné zariadenie bol v júli 2020 a v auguste 2020 dostupný na sklade ‚62 LCS‘ v Senci (14 ks v júli 2020, 2 ks v auguste 2020) a na sklade ‚63 Úžice‘ v Prahe (3 ks v júli 2020, 1 ks v auguste 2020), pričom spotrebiteľ mal vytvorenú objednávku, ktorá bola evidovaná na sklade ‚51VGP‘, kde predmetný výrobok nebol do konca roka 2020 naskladnený,“ vysvetľujú inšpektori v zázname.
Zostáva vám 65% na dočítanie.