Na snímke minister školstva, výskumu, vývoja a mládeže Tomáš Drucker (Hlas-SD) počas tlačovej konferencie vo štvrtok 4. septembra 2025 v Bratislave. FOTO TASR 
StoryEditor

Umelá inteligencia by učiteľom mohla pomôcť vo viacerých oblastiach, tvrdí Drucker

04.09.2025, 13:24
Autor:
TASRTASR

Minister školstva zdôraznil potrebu širšej odbornej diskusie o umelej inteligencii vo vzdelávaní a avizoval medzinárodné rokovania aj okrúhle stoly s expertmi, keďže technológia prináša nielen príležitosti, ale aj riziká.

Umelá inteligencia by učiteľom mohla pomôcť vo viacerých oblastiach, napríklad pri príprave hodín. V zahraničí existuje viacero úspešných príkladov implementácie takýchto technológií do školstva.

Na tlačovej konferencii to po rokovaní o tejto téme s riaditeľom pre vzdelávanie a zručnosti Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) Andreasom Schleicherom vyhlásil minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD). Schleicher zdôraznil, že umelá inteligencia nikdy nenahradí učiteľa, môže mu však pomôcť.

Minister avizoval, že odborné diskusie a rokovania o tejto téme budú pokračovať aj naďalej. „Bude tu aj ministerské zasadnutie zhruba 50 krajín. Aby sme práve diskutovali na tému takú dôležitú, ktorá dnes rezonuje celým svetom, a to je, ako technológie umelej inteligencie môžu mať pozitívny vplyv na vzdelávanie, na ekonomiky sveta a vyhnúť sa tým nástrahám a rizikám, ktoré môžu predstavovať aj vo vzdelávacom systéme,“ uviedol. Okrem toho rezort plánuje aj okrúhle stoly s odborníkmi.

Drucker si zároveň vie predstaviť implementovať umelú inteligenciu do oblastí vzdelávania, ako napríklad spätná väzba či známkovanie. Pomôcť by podľa neho mohla aj školským asistentom. Zdôraznil, že je dôležité vyhnúť sa rizikám, ktoré s technológiou prichádzajú.

Ako Schleicher podotkol, umelá inteligencia nie je dobrá ani zlá. Žiadna krajina túto výzvu nezvládne sama a je dôležité inšpirovať sa - napríklad v Ázii.

„Mali by sme nejakým spôsobom nájsť aj spoločný prístup, ako sa postaviť k týmto príležitostiam, ako využívať tieto technológie, ako pochopiť možnosti, ktoré ponúkajú, ale aj zbaviť sa tých vecí, ktoré nám pri technológiách nevyhovujú,“ myslí si Schleicher. Doplnil, že učitelia sa budú musieť s technológiami naučiť pracovať.

U mladých ľudí je podľa zástupcu OECD potrebné dosiahnuť, aby si ponechali svoje zručnosti. Pripomenul, že aktuálne sa často hovorí o kognitívnej lenivosti. Priblížil, že mladí ľudia sa často na umelú inteligenciu spoliehajú v množstve oblastí a dôverujú jej.

01 - Modified: 2025-09-02 15:21:35 - Feat.: 1 - Title: Slovensko chce byť lídrom v etickej integrácii umelej inteligencie do vzdelávania, vraví Drucker 02 - Modified: 2025-09-02 14:09:36 - Feat.: 1 - Title: Pedagógovia aj tento školský rok chýbajú, učiť budú už aj študenti 03 - Modified: 2025-09-02 14:44:17 - Feat.: 1 - Title: Medzinárodní hodnotitelia posúdia kvalitu vedy a tvorivých výstupov vysokých škôl
01 - Modified: 2025-12-02 14:04:25 - Feat.: - Title: Kmec padol, Drucker hlási prvé závery auditu. Politické väzby na Hlas majú stáť dotácie tri spoločnosti 02 - Modified: 2025-11-30 11:17:42 - Feat.: - Title: Drucker tvrdí, že Fico pri Kmecovi použil iný meter: Možno to bolo pod tlakom ľudí alebo okolností 03 - Modified: 2025-11-28 13:36:36 - Feat.: - Title: Audit sporných dotácií z Kmecovho úradu je vo finále, Drucker sľubuje rýchle rozhodnutie 04 - Modified: 2025-11-28 12:50:44 - Feat.: - Title: Drucker: Slovensko podáva siedmu žiadosť o platbu z plánu obnovy za 760 miliónov eur 05 - Modified: 2025-11-26 23:09:33 - Feat.: - Title: Žiakov čaká zmena v prijímačkách. Čo sa zmení pre gymnáziá, odborné a umelecké školy? A pred čím varujú Česi?
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
02. december 2025 16:55