Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
01.04.2021, 00:00

Športové PR stálo šejkov už 1,5 miliardy dolárov

Saudská Arábia vynaložila v posledných rokoch na konanie veľkých športových udalostí na svojom území astronomické sumy. Podľa ľudskoprávnych organizácií však ide v podaní Saudov o takzvaný „sports-washing“, keď si krajina cez šport zlepšuje svoju zlú reputáciu.

Športové PR stálo šejkov už 1,5 miliardy dolárov
Zdroj: Profimedia

Petrodoláre lákajú. A neplatí to len v klasickom biznise, ale aj vo svete športu, prípadne športového marketingu. Bohaté krajiny z Arabského polostrova hostia čoraz častejšie prestížne športové podujatia, pričom stratégia je jasná – preplatiť konkurenciu, respektíve ponúknuť takú závratnú sumu, aby majitelia práv ani o inej destinácii neuvažovali. Napríklad Saudská Arábia za možnosť usporiadať prvotriedne športové akcie utratila v posledných rokoch zo štátnej kasy dokopy už astronomických 1,5 miliardy dolárov.
Tak to aspoň vyplýva z najnovšej správy, ktorú zverejnila britská ľudskoprávna organizácia Grant Liberty. Organizáci

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.