StoryEditor

Veľký test prečo nie: Traja top manažéri a tri unikátne autá

26.04.2012, 00:00
Tri luxusné autá, traja topmanažéri, jeden pretekársky okruh a jeden Dick Kvetňanský. To je záruka uleteného testovania!

Postavte tri ženy do showroomu s topánkami a dajte im porovnať louboutinky s vibramkami a kroksami. Nezmyselnosť úlohy je každej okamžite jasná, no do skúšania sa vrhnú s bezhraničným elánom. Vo finále z nich nedostanete žiadne porovnanie, no všetky tri budú šťastne žiariť. A o to tu predsa ide, nie...?
 


Iste ste si všimli, že cieľom našich Autoview nikdy nebolo porovnávať či sucho konštatovať čísla a hodnoty. Snažíme sa odhaliť dušu zvereného stroja, vytiahnuť pozitívne aj negatívne emócie, priniesť skôr príbeh o pocitoch ako odborný test. Dnes vám predstavíme troch hostí z rôznych svetov, s rôznymi názormi, očakávaniami aj potrebami. Každý z nich si vybral automobil, v ktorom sa túžil previezť. A my sme im toto želanie okorenili o zážitok na pretekárskej dráhe.

Range Rover Evoque & Peter Sádovský:

Peter nie je na pretekárskom okruhu vôbec prvý raz, naopak, pekne to tu popreháňal či už na svojej športovej motorke, či v aute, ba dokonca pri istej akcii tu letel do zákruty autobusom! Práve preto sa nebál osedlať kontroverzne pôsobiace terénne SUV s vyšším ťažiskom, patriace skôr na zaprášené okresky ako sem.
 

Evoque má na konzervatívny Range Rover veľmi moderný až avantgardný dizajn, pripomína mi autá zo sci-fi filmov! Zaujíma ma, či je to jazdne aj motoricky starý známy Range so zlepšeným vzhľadom, či sa výrobca nevzdialil od osvedčených kvalít, alebo ide len o akýsi výkrik módy. Teším sa, že dostanem do rúk najnovší off-road na okruhu, je to skvelá show!“
S Petrom sa nedá nesúhlasiť, Evoque pôsobí skutočne excelentne a nadčasovo.

„Napriek zdanlivo malým oknám je výhľad dostatočný, v aute sa sedí výborne, sedadlá sú vynikajúco tvarované a ovládacie prvky pasujú ihneď do ruky. Na muža väčších rozmerov, ako som ja, je auto možno trochu malé, ale aspoň si môžem pohodlne oprieť prilbu o strechu!“
Vyrážame na trať, robím pár informačných kôl, Peter sa z neznámeho dôvodu smeje a teší.

Okrem masívneho záberu turba prekvapene oceňujem skvelo vyvážený podvozok, auto sa pri typicky miernej nedotáčavosti neuveriteľne ľahko ovláda, temer neverím, že sedím v SUV! Pri výmene pilotov cítime dymiace brzdy, čo je na okruhu normálne aj pri pretekárskych špeciáloch, no pri brzdení som nezaznamenal žiaden „fading“, čo je neuveriteľné!

„Vedenie v zákrutách je prekvapivo presné, brzdy skutočne spoľahlivé,“ udivuje odborným názorom riaditeľ Sádovský. „Motor je výkonný, aj keď okruh by si asi žiadal inú dynamiku. No je to stále starý dobrý Range!“ Zrýchľujeme každým kolom, Evoque sa mení na závodné auto.

„Tu som bol asi dlhý do zákruty, že? Trochu som stratil plynulosť, ale ubrzdil som to a frčíme ďalej,“ informuje ma pilot Sádovský, pričom sa rútime stoosemdesiatkou po rovinke. „Toto vozidlo je skvelé pre dynamickú slečnu, ale aj dámu či mladú rodinu, naozaj ma potešilo. Ja však musím zotrvať pri klasických formátoch,“ konštatuje na záver testu a na moju otázku, či si ho ide kúpiť namiesto riaditeľskej limuzíny.


 

K-1 Attack & Milada Kováčová:


Od šéfky galantského Autoprofitu by človek očakával výber dela z rodinnej flotily VW, no luxusných fár má v robote plný showroom, tak sa rozhodla vyskúšať niečo atypickejšie. Zvažovala aj formulu! Prečo nakoniec slovenský športiak?

„Vzhľadom na prudkú zmenu počasia som zvolila auto so strechou, no nechcela som prísť o zážitok v ľahkom špeciáli... a tá biela perleť bola hrozne sexi,“ šokuje s dávkou veselého nadhľadu. „Toto auto má zaujímavú históriu, pôvodne som nevedela, že je dielom slovenských nadšencov. Fascinujú ma tie výklopné dvere, mohutné brzdy a nízka strecha, na okruh mi príde vyslovene vhodné, verím, že o adrenalín nebude núdza!“

A veru nebola. Hneď v zavádzacom kole nás prenasledoval „safety-car“ a s húkajúcimi majákmi nás odprevadil do boxov. V rámci adrenalínu sme sa zabudli nahlásiť na Race Control, vbehli do tréningu pretekárskemu BMW, a nebyť zodpovedného tímu profíkov na Slovakiaringu, asi by sme zažili nezabudnuteľný armagedon! Všetko dobre dopadlo a útla Milada s poduškou pod zadkom už opäť pískala gumami a smiala sa, až sa jej zahmlievalo sklo na prilbe.

„Je to úžasné,“ stíha kričať popri boji s volantom a pedálmi, „prvýkrát jazdím so zadným náhonom, ale drží to dobre! Síce mám výhľad ako z tanku – chcelo by to dve podušky, ale nejdem do boxov, radšej mi preraďuj rýchlosti, na manuál nie som zvyknutá,“ zaúkolovala ma šéfka Kováčová a ja som sa premenil na stroj sledujúci jej ľavú nohu, aby pri zošliapnutí spojky dostala okamžite želaný prevodový stupeň.

„No, tak konečne som zažila vzrušenie pilota formuly, hoci zápchy v Bratislave poskytujú tiež určitý stupeň adrenalínu,“ vtipne konštatuje šéfka v boxoch. „Ale tam za tým horizontom, keď som sa usmievala na fotografa a pozabudla na brzdy, skoro sme dali bozkávačku s retardérom! Raz si takéto auto sama postavím, no čo, veď lakovačov máme, potom sa uvidí, kto je tu pilot,“ uzatvára skvelú náladu Milada Kováčová.



 
Tiger R10 & Ján Tomanovič:

Parkovací expert Tomanovič si podľa mňa vybral ľahký a divoký Tiger kvôli nízkemu rámu strechy, pretože by ho rád „otočil na búdu“ a potom stohoval v poschodových garážach v zásuvke pod svojím autom! Alebo nie?

„Anglickú repliku legendárneho Lotusu Seven som si vybral kvôli ultraľahkej otvorenej karosérii a nízkemu posedu, šialene tam cítiť rýchlosť, to sa nedá porovnať s komerčným autom, toto nie je dopravný prostriedok,“ správne opravil moje parkovacie úvahy mladý direktor Janko, natiahnutý v priliehavom overale a s prilbou v ruke, pripravený skočiť do Tigra a zmiznúť. No a tešili sme sa, kárička sa páči?

„Tešil som sa strašne, no toto auto nie je o dizajne, je to o priezore, čo poskytuje prilba,“ omráči ma perfektným zadefinovaním náš hosť. Rýchle informačné kolo uistí Janka, že Tiger ho určite nesklame, nasleduje dychtivá výmena jazdcov a von z boxov!

„V prvom kole som cítil, ako ma tie bočné preťaženia vyhadzujú z auta, mal som slabo dotiahnutý pás, no potom to bola pecka, s vozom som sa dokonale zžil. Najprv som sa však musel naučiť mu veriť, nemá to žiadne posilňovače, mal som pocit slabého brzdného účinku, no potom prišla vzrušujúca jazda. Auto má krátke prevodové dráhy, to sa mi páči, hneď je tam päťka a ťahá to ďalej, prvý raz to zažívam na pretekárskom okruhu, je to vzrušujúce! V jednom momente som sa však trochu zľakol, tie horizonty ma pomýlili. Za jedným je rovina, tak si tam letím, plná päťka a bác, predo mnou zákruta so šikanou... bol to ten druhý... No stihol som dupnúť na brzdy a v poslednej chvíli to tam ,upratať‘, ono to len vyzeralo tak divoko,upokojuje ma spokojný Tomanovič.

„Tiger by som však asi nemusel vlastniť, považujem ho skôr za rýdzo športové náradie, no keďže sa dá prenajať, určite sa sem vrátim,“ uzatvára testovací deň náš posledný hosť.

 

Za zapožičanie Tiger R10 ďakujeme procarmotorsport.com

Záverečný verdikt:
Ani jedno z testovaných vozidiel nie je nudný dopravný prostriedok, všetky vzbudzujú záujem okolia, generujú dávku dobrej nálady a adrenalínu. Každý má svojich skalných fanúšikov, svoje za a proti. No svojou skvelou kombináciou zábavy, pohodlia, denného použitia a extravagantného dizajnu sa celkom prekvapivo aj v okruhovej atmosfére víťazom dnešného súboja stáva univerzálny Range Rover Evoque! Sláva víťazovi, česť našim obetavým porotcom!

Snímky: HN/Pavol FUNTÁL

 

 
Exkluzívne reportáže, unikátne príbehy nášho biznisu a 18-stranový autošpeciál nájdete v dnešnej life style prílohe HN.
V
magazíne prečo nie?! 

 


01 - Modified: 2004-08-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: www. hladovka.sk 02 - Modified: 2004-08-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: List redakcii 03 - Modified: 2004-08-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: "Je to pokus o diskreditáciu školy" 04 - Modified: 2004-08-01 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Podozrivé štátnice?
menuLevel = 2, menuRoute = style/autoview, menuAlias = autoview, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
24. november 2024 22:16