StoryEditor

Z pracovného trička sa stal najvyhľadávanejší módny artikel roka

22.07.2016, 15:00

Zapaľovač miesto podpätku, na tričku obrie logo prepravnej spoločnosti. Znie to trochu bizarne, ale luxus už nie je napríklad na prvý pohľad draho vyzerajúca kabelka, ale práve skôr naopak istá "ošumelosť". Presne tak ako to robí francúzska módna značka Vetements, píšu lidovky.cz.

Francúzske slovo neskrýva v preklade nič iné ako prosté označenie "oblečenie". A tak ako "lacno" pôsobí názov značky, korešponduje s ním i styling a vzhľad jednotlivých kúskov oblečenia. Časté úvodzovky pri popise značky, ktorú pred dvoma rokmi založil návrhár Demna Gvasalia so svojím bratom Guramom, sú viac než a mieste. To čo jedným príde ako nevkusné, je pre iné zase naopak jedna z vecí, ktorú musia nutne mať.

Značka Vetement totiž umocnila trend takzvanej antimódy. Antimóda je totiž štýl, ktorý aktuálne valcuje všetky módne trendy, po ktorom prahnú tisíce ľudí po celom svete a ešte k tomu za "nepekne" vyzerajúce oblečenie míňajú nemalé peniaze. Príkladom môže byť napríklad tuctové tričko prepravnej spoločnosti DHL. Za normálnych okolností ho nosia len poslíčkovia tejto nadnárodnej spoločnosti.

Reuters
Lenže koncom minulého roka rovnaké žlté tričko s červenými písmenami DHL poslal na prehliadkové mólo aj spomínaný návrhár Demna Gvasalia a urobil z neho jeden z najžiadanejších artiklov tejto jari a leta. A to aj napriek tomu, že tričko stálo 225 eur. Samozrejmosťou je visačka značky Vetements. Ak by ste chceli "originál" priamo od prepravcu, stojí približne 6 eur (len si musíte objednať minimálne sto kusov).

Gvasalia v tomto smere ide ešte ďalej. Pre jeho štýl sú veľkou inšpiráciou deväťdesiate roky. To, čomu sa niektorí ešte pred nedávnom pri spomienkach na koniec minulého tisícročia skôr smiali, dizajnér premieňa na najnovšie trendy. Nielen vyťahané mikiny a bundy, ktoré vyzerajú ako dnes vytiahnuté zo sekáča, ale všetko prepracované so zmyslom pre detail.

Reuters

Nechýbajú tak nonkonformné topánky, ktoré miesto podpätkov využívajú zapaľovač alebo napríklad odrazku. Prehliadky Vetements patria medzi najžiadanejšie šou parížskeho fashion weeku. Prečo práve antimóda? Nejde len o vzhľad, ale aj o isté zveličenie a provokáciu. Bratia Gvasaliovci sú napríklad presvedčení, že nadbytočné míňanie za módu je zbytočné. "Nepotrebujete ďalšie košeľu. To len vaše ego chce ďalšiu," vyhlásil Gura.

Hoci etablovať novú značku nie je dnes príliš jednoduché, Vetements sa to podarilo. Podľa Gurama je značka zárobková už od prvej sezóny.

01 - Modified: 2024-11-15 11:01:58 - Feat.: - Title: Zuzana Kanisová: Alkohol prestala piť pred jedenástimi rokmi. Prezradila nám prečo 02 - Modified: 2024-11-14 09:00:00 - Feat.: - Title: Koniec nudným kabelkám. Zbaľte sa štýlovejšie a vyskúšajte zopár originálnych kúskov! 03 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Vstúpte do sviatočnej sezóny s F&F. V kúskoch novej kolekcie zažiarite na každom večierku 04 - Modified: 2024-11-11 13:00:00 - Feat.: - Title: Päť módnych trendov, ktoré vám túto jeseň nemôžu chýbať v šatníku 05 - Modified: 2024-11-06 14:20:24 - Feat.: - Title: V Nákupných maniačkach divákov poriadne zavádzajú. Porotcovia Hornyák a Fajnor to nezvládajú
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. november 2024 03:58