Výstava ponúka do mramoru vsadené expozície aj interaktívne či pestrofarebné prezentácie najobľúbenejších a najzaujímavejších výrobkov značky.
Štokholmské návrhárske štúdio prenieslo produkty a vízie domu, s ktorým spolupracovalo na množstve výrobkov, do industriálnych výstavných priestorov a dalo ich do kontextu.
Na rozdiel od iných zadaní, výstava bola výzvou najmä pre hlboký a masívny sortiment značky, priznáva riaditeľ štúdia Jonas Pettersson pre magazín Dezeen.
Úvodná miestnosť predstavuje dúhové nábytky IKEA vertikálne inštalované na dvoch stenách.
"Cítili sme, že úvodná hala múzea by mala premietnuť to, že IKEA je všade naokolo nás bez toho, aby to pôsobilo skľučujúco," hovorí kreatívny riaditeľ štúdia John Löfgren pre Dezeen.
"Malo by to byť silné a inšpiratívne, mix známych základných objektov s prvkami prekvapenia," dodáva.
Fasádu haly IKEA obnovili podľa pôvodných nákresov s piliermi v tvare písmena V na priečelí.
V budove v rámci výstavy otvorili aj galériu Democratic Design, ktorá transparentne znázorňuje cestu od prvej fázy výroby po konečný produkt.
Jedna z inštalácii tiež ponúka návštevníkom možnosť ohmatať si rôzne materiály, ktoré značka používa na svoje produkty.