Žiarivo modrý odtieň, dve krátke pútka a pár popruhov na nosenie tašky cez rameno. Francúzsky módny dom za svoju batožinu s názvom Arena, ktorá je očividne inšpirovaná nákupnou maxi-igelitkou, požaduje 2150 dolárov, čo je v prepočte približne 2000 eur. Informovali o tom české Lidovky.
Priestorným taškám, ktoré možno použiť na veľký nákup alebo ich využívať pri sťahovaní, chýba len výrazne žlté logo Ikea. Švédsky výrobca nábytku a bytových doplnkov svoju verziu z polypropylénu predáva za vyše 70 centov. Niekomu by napadlo, že módny dom Balenciaga si vyrobil poriadny škandál. Zástupcovia švédského reťazca Ikea sú však novinkou nadšení.
"Extrémne nám lichotí, že sme sa stali inšpiráciou pre posledný vzorový model domu Balenciaga," povedala Stella Monteirová z Ikea pre Veľkú Britániu a Írsko. "Naša taška Frakta je jedným z našich najobľúbenejších výrobkov, ktoré vlastnia a milujú milióny zákazníkov - teraz si ju môžu zakúpiť aj v skutočne dizajnovom vzhľade."
Originálne tašky Frakta navrhli pre obchod Ikea súrodenci Marianne a Knut Hagbergovci. Jej objem je 71 litrov a unesie 25 kilogramov záťaže.
Nová taška značky Balenciaga je vyrobená z modrej lesklej kože so zapínaním na zips. Vyrába aj menšie varianty v žltej a čiernej farbe, ktoré sú skoro o 400 eur lacnejšie.
Balenciaga je módny dom založený v roku 1919 španielskym dizajnérom Cristóbalom Balenciagou. Jej kreatívnym riaditeľom je v súčasnosti Gruzínec Demna Gvasaliahas, ktorý zároveň tvorí súčasne najpopulárnejšiu značku Vetements.
Za návrhom inšpirovaným slávnou nákupnou taškou stojí pravdepodobne práve Gvasaliahasova kreativita. V minulosti napríklad pod značkou Vetements kopíroval žlté tričko s červeným logom kuriérnej služby DHL.