Na prvý pohľad to vyzerá tak, že Chorvátsko v čase koronavírusovej krízy zvolilo taktiku masívneho zníženia cien.
Aktuálna situácia, kedy v krajine pribúdajú novo nakazení a susedné Slovinsko, odkiaľ pricestoval doteraz druhý najvyšší počet turistov, vyradilo Chorvátov zo zelenej listiny epidemiologicky bezpečných oblastí, nahráva výrazným zľavám.
Dostať turistov do svojich rezortov je tak momentálne hlavnou úlohou väčšiny firiem v krajine.
Na výrazné zľavy počas sezóny by sa však návštevníci nemali spoliehať. Napríklad v reštauráciách tu stále zaplatia toľko ako v Nemecku.
Recept na doterajší úspech chorvátskeho turizmu spočíva v šikovnom mixe. Neustále zvyšovanie ubytovacích kapacít, významný upgrade služieb i kvality hotelov či kempov, rozvoj portfólia nevšedných zážitkov a atrakcií, príťažlivá príroda a medzinárodné filmové štáby na preslávených lokalitách dokázali prilákať do minulého roka na jadranské pláže nebývalé množstvo hostí.
"V roku 2019 bolo v Chorvátsku realizovaných takmer 108,7 milióna prenocovaní, čo je oproti roku 2009 o 86 percent viac. Prišlo sem 20,7 milióna návštevníkov, čo je dvojnásobok v porovnaní s údajmi pred desiatimi rokmi," potvrdzuje masívny úspech riaditeľ Chorvátskeho turistického združenia v Prahe Dubravko Miholič.
Štát, ktorý má 4,3 milióna obyvateľov a hrubý domáci produk...
Zostáva vám 85% na dočítanie.