Facebook oddnes výrazne mení svoju podobu, obyčajný like už prestal stačiť. Ten sociálna sieť priniesla začiatkom roku 2009, no a oddnes ho doplní ďalších šesť emócii.
Dve ďalšie by pritom ešte mohli nasledovať. Ako upozornila reklamná agentúra Core 4 na svojom účte, v zdrojovom kóde sa skrývajú ďalšie dve tváre, ktorými by sme mohli vyjadrovať svoje pocity na Facebooku.
"Je bežnou praxou, že obsahy pre jednotlivé krajiny sú rôzne. Predpokladáme, že tomu je tak aj v tomto prípade. Facebook si spravil určite rozsiahlu štúdiu, na základe ktorej pripravil rôzne sety emócií pre určité skupiny užívateľov, pre určité krajiny," povedal ako možné vysvetlenie webdizajnér z Core 4 Andrej Bizik. Kompletná zostava by tak mohla vyzerať takto.
Takto vyzerá ponuka emotikonov pri jednotlivých príspevkoch na Facebooku:
xxFacebook zmenu mesiace testoval, a po pozitívnom výsledku ju nasadí všade. Sám ju berie ako významný krok. Na sociálnej sieti sú totiž milióny rôznych príspevkov, ku ktorým môžete mať odlišný postoj, ako jeden like.
Často komentované príspevky „ako sa ti na tom môže niečo páčiť?“ sú napríklad príspevky odkazujúce na nehody či úmrtia.
Emócie vo forme malých smajlíkov sú čoraz populárnejšie a preberajú výraznú časť komunikácie. A to potvrdzuje aj Oxford Dictionary, podľa ktorého bolo slovom roku 2015 - smajlík.
Facebook novinku postupne zavádza pri všetkých používateľoch na celom svete. A ako ju začať používať? Na mobile vám stačí podržať prst na symbole páči sa mi to (počítači podržať kurzor) a vybehne vám nová ponuka.