StoryEditor

New York Fashion Week vyčnieval: zaujal Rihannou, rozmanitosťou aj transvestitmi

18.09.2018, 09:00
New York Fasion Week sa počas rokov stal skvelou príležitosťou pre marketing.

Módne mólo sa dá v dnešnej dobe využiť nielen na predstavenie nových modelov, ale aj na vytvorenie šou, ktorá zaujme široké publikum, uvádzajú Lidovky. Tu sú niektoré novinky, ktoré si tohtoročné podujatie New York Fashion Week pre divákov pripravilo. Ich súhrn uviedol web CNN.com.

Novinky v oblasti módy, aj budúcoročné trendy si pozrite v obrazoch v galérii:

1. Rozmanitosť na móle

Módny priemysel sa rovnako ako celá naša kultúra zameriava predovšetkým na reprezentáciu. Viac ako inokedy sú dizajnéri nútení vyberať, koho by malo publikum vidieť, koho naopak nie a prečo.

Napríklad zakladateľka značky Chromat, ktorá navrhuje predovšetkým plavky, Becca McCharen- Tran je známa tým, že si na predstavenie vyberá modelky rôznych tvarov, veľkostí, veku, schopností alebo nejednoznačného pohlavia.

Obdobne tohtoročnú sezónu poňal aj britský umelec Patrick Church, ktorý pripravil sériu potlačených kostýmov, crop topov a priliehavého oblečenia exkluzívne pre staršie ženy.

2. Tričká ako politické billboardy

Móda vždy bola prepojená s politikou. V posledných rokoch to ale začínajú značky stále viac dávať najavo. Napríklad Jeremy Scott sa rozhodol pracovať so slovami ako "odolať" (resist) alebo "povstanie" (riot) v komiksovej podobe.

Dizajnér ich potom pretvoril na tričká vyzývajúce účastníkov, aby kontaktovali senátorov na protest proti nominácii Bretta Kavanaugha do Najvyššieho súdu USA.

Dizajnér značky Pyer Moss Kerby Jean-Raymond zase používa slogany ako "Uvidíme sa teraz?" (See us now?). Je pravdepodobné, že jeho značka je vyhradená na vyzdvihnutie Američanov afrického pôvodu.

Jedným z jeho dizajnov, o ktorom sa najviac hovorí, bola jednoduchá kresba stromu so slovami: "Prestaňte volať 911 na kultúru." Ide o reakciu na nedávne incidenty rasisticky motivovaných hovorov na americkú políciu.

3. Dokonalá spolupráca

Na scéne sa tiež utvorilo niekoľko spojenectiev. Napríklad luxusná značka The Blonds, známa svojimi extravagantnými modelmi, nadviazala partnerstvo s Disney a vytvorili kolekciu inšpirovanú ich zloduchmi ako napríklad Zloba, Uršuľa či Cruella.

4. Scéna ako priestor pre happening

S rastúcou rolou sociálnych médií sa značky snažia o stále dramatickejšie scény. Kedysi obyčajná mačacia chôdza je dnes doplnená tanečníkmi, dronmi a spevákmi.

Telfar, víťaz ceny Vogue Fashion Fund v roku 2017, umiestnil svoju show blízko East river, kde diváci sedeli za drôteným plotom, zatiaľ čo účinkujúci sa voľne pohybovali okolo bicích súprav.

Newyorská značka Opening Ceremony zase usporiadala predstavenie, kde zakladatelia Humberto Leon a Carol Kim najali transvestitu Sashu Velour, aby zaujali verejnosť a mohli predviesť svoju novú kolekciu.

5. Rihanna si získala žiaru reflektorov

Rihanna uzavrela Fashion week v New Yorku svojou šou s kolekciou spodnej bielizne Savety X Fenty. Predstavenie si okamžite získalo uznanie celého sveta. Jej show spojila niekoľko trendov a predstavila svetu prepracovanú a neuveriteľnú sadu modelov, ktoré zahŕňajú rozmanitú paletu farieb a veľkostí, vrátane dvoch tehotenských modelov.

01 - Modified: 2024-11-19 08:43:58 - Feat.: - Title: Európske historické hotely získali významné ocenenie, bodovali aj tie zo Slovenska 02 - Modified: 2024-11-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Honda vylepšila svoj najpredávanejší model v Európe. Zmenami reaguje na zákazníkov 03 - Modified: 2024-11-08 23:00:00 - Feat.: - Title: Robte si so mnou, čo chcete. Psychologický experiment odhalil v ľuďoch to najhoršie. A zapísal sa do dejín 04 - Modified: 2024-11-08 23:00:00 - Feat.: - Title: Kia Sportage po veľkom facelifte. Upravený vzhľad dopĺňa nový automat i lepší interiér 05 - Modified: 2024-10-30 09:14:24 - Feat.: - Title: JTRE približuje faktory úspechu v komerčnom segmente
menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
21. november 2024 23:41