Ulice sú v nezvyčajne teplom zimnom počasí plné ľudí. Desať nad nulou umožňuje odložiť teplé kabáty, a tak na peších zónach žiaria postavy dievčat v pastelovom oblečení.
Ružová, fialová, biela, žltá. Nedajú sa prehliadnuť. Je pracovný deň a po pešej zóne kráčajú v teplákoch. K tomu krátky crop top odhaľujúci brucho, prešívaná bunda, huňatý sveter alebo sako. Na nohách obrie tenisky.
Obľuba teplákov mimo gaučov našich domovov a športovísk nepoľavuje. Naopak, zdá sa, že sme ich definitívne prijali za svoje. Teda minimálne niektorí z nás.
„Z teplákov sa stali nové džínsy,“ uviedla už predvlani londýnska módna stylistka Bianca Nicole. Platí to aj v roku 2022. Ak sa niečo v posledných dvoch rokoch okrem pandémie stalo symbolom doby, sú to práve tepláky.
Vtrhli do našich životov s rovnakou razanciou ako koronavírus v roku 2020 a s rovnakou urputnosťou sa v nich tiež držia. Obe položky spolu úzko súvisia. Len čo nás vírus uväznil do domovov, premenil sa náš životný štýl a s ním aj šatník.
Koniec starého sveta
„54 percent Slovákov zmenilo počas pandémie štýl obliekania.
Ženy si obliekli legíny, muži tepláky a mikiny,“ vyplynulo z minuloročného prieskumu Fashion Research. Oblečenie kedysi určené výhradne športovcom dnes ponúkajú všetci obchodníci s konfekčnou módou, do svojho portfólia ich narýchlo zaradili aj návrhári a s nimi tiež známe módne domy.
Za ich tepláky zaplatíte dvesto až štyristo eur, napriek tomu idú na odbyt. Džínsy, obleky, saká, sukne, šaty… Veci, ktoré sme denne brali na seba do práce, so začiatkom pandémie zostali v skriniach na mesiace bez povšimnutia.
Kvôli lockdownom a práci z domova ich nebolo kam nosiť. Víťazilo pohodlie. Kto by sa tiež dobrovoľne škrtil v tesnom oblečení a ešte tesnejšej spodnej bielizni? Britská analytická firma Edited hlásila, že počet vyhľadávaní slova „tepláky“ a „tepláková“ stúpol v prvých týždňoch pandémie o dvetisíc percent....
Zostáva vám 85% na dočítanie.