Na pultoch predajní sa čoraz častejšie objavujú nové kozmetické značky. Väčšina z nováčikov samých seba radí do kategórie prírodnej kozmetiky. Vyrábajú v malom, snažia sa mať pod kontrolou kvalitu a balia svoje produkty do ekologických flakónikov.
Bio, eko, vegan, raw. S týmito označeniami sa stretávame už nielen v súvislosti s potravinami, ale aj s kozmetikou a drogériou. Zákazníci totiž popri zdravšom jedle častejšie dbajú aj na to, čím si čistia zuby, aký krém alebo mejkap použijú.
A preto pozornejšie sledujú zloženie kozmetiky, pôvod surovín a certifikáty kvality. Viete sa vôbec zorientovať v tom, čo je naozaj prírodné, a teda asi aj zdravšie, a čo sa na prírodné iba hrá?
Do galérie sme zaradili značky prírodnej kozmetiky, ktoré sa podľa nás oplatí spoznať.
Prírodná alebo bio
Ak chce značka označiť svoj produkt ako „prírodná kozmetika“, stačí, aby obsahoval aspoň päť percent prírodných produktov. Vôbec nezáleží na tom, aký je zvyšok. Už zložitejšie je to s označením „bio“.
V tomto prípade musí byť až 95 percent obsahu organického pôvodu a aj zvyšok je prísne kontrolovaný. Takáto kozmetika obsahuje menej ropných produktov, ftalátov, emulgátorov.
Všetky jej zložky musia pochádzať z ekologického poľnohospodárstva, ktoré je kontrolované a regulované, nesmie využívať syntetické hnojivá ani metódy genetického inžinierstva, hormóny či toxíny. Na trhu je množstvo značiek a každá z nich sa chce odlíšiť, vyvíja produkty originálne, používa špeciálne ingrediencie a postupy.