Už ako malý veľa kreslil, modeloval, bavilo ho tvoriť. Boris Grell sa súčasne zaujímal aj o techniku, najmä o autá a motorky.
„Neskôr som zistil, že existuje priemyselný dizajn, prepojenie funkcie, techniky a estetiky. To ma fascinovalo,“ prezradil v rozhovore pre prečo nie?! dôvody, ktoré stáli za jeho rozhodovaním o budúcej profesii.
V galérii si pozrite autá, ktoré majú rukopis Borisa Grella:
Od začiatku vedel, že chce pracovať pre svetovú automobilku. „Áno, v tom čase to bola pre mňa prirodzená cesta. Vedel som, že ak chcem navrhovať automobily, budem musieť pracovať pre nejakú automobilku.“
Zo školy rovno do VW
Grell sa cez projekt, ktorý robil ešte ako študent Vysokej školy výtvarných umení, dostal do Volkswagenu na ich oddelenie VW Design.
„Moja práca sa im zapáčila a bol som vybraný na stáž do Štúdia VW Design vo Wolfsburgu. Tu som počas stáže požiadal firmu o štipendium na prestížnu Royal College of Art v Londýne.“
Štipendium mu schválili a mohol odcestovať na tú najprestížnejšiu školu, na ktorej sa učia tí najlepší dizajnéri sveta. Cesta späť do Wolfsburgu už bola iba prirodzeným vývinom v jeho kariére.
Momentálne vo Volkswagene vedie 15-členný tím dizajnérov, s ktorými tvorí architektúru interiérov jednotlivých modelov áut.
„V podstate sú to všetky autá európskeho portfólia Volkswagenu. Od modelov Up, Polo, Golf, Passat, Arteon, Tiguan, TRoc, TCross až po najnovší ID3,“ vymenúva.
Okrem týchto známych a obľúbených modelov sa dostal aj k mnohým koncepčným štúdiám, napríklad k ID BUZZ, ID CONCEPT, T CROSS BREEZE...
Digitalizácia aj ekológia
Automobilky podľa neho stoja momentálne pred veľkými výzvami, ako budú vyzerať autá budúcnosti.
„Veľkou témou je nepochybne ekológia, ale napríklad aj fenomén digitalizácia. Reflexia týchto aspektov zmení vnímanie automobilu, má nadnárodné, celospoločenské a aj politické presahy. Z tohto hľadiska vstupujeme do novej éry automobilizmu,“ zdôrazňuje.
Podľa neho musia diazajnéri tvoriť produkty, ktoré budú pre ľudí atraktívne. A to z estetického aj funkčného hľadiska.
Elektromobilita mení konštrukciu automobilu a má úplne nové funkčné požiadavky na jeho dizajn.
„Výhodou v interiéri je napríklad možnosť vytvoriť rovnú podlahu a väčší vnútorný priestor vzhľadom na vonkajšie rozmery auta,“ uzatvára slovenský dizajnér automobilky Volkswagen.