Opraviť niečo staré a nepotrebné a dať veciam druhú šancu na život. Obchody z druhej ruky v súčasnosti prekvitajú, influenceri čoraz viac propagujú upcykláciu či secondhandy.
Recyklácia je jednoznačne trendy a módna a niektoré značky na nej postavili celý svoj biznis plán.
Pure Junk
„Staré veci majú dušu,“ hovorí Maja Demjanovičová z projektu Pure Junk. Fascinuje ju práca starých remeselníkov, vidí v nej energiu, ktorú vložili do produktov.
„Páči sa mi zachovávať to, čo tu bolo, a pridávať k tomu kus seba.“ A tak vznikla značka, ktorá vyrába originálny nábytok recyklovaním dreva alebo kovu Pure Junk.
„Recyklácia je v určitom zmysle aj optimalizácia, minimálne materiálová. Veľakrát sa mi stáva, že vidím niečo pri koši a hneď si predstavím priestor, do ktorého by sa tento produkt hodil. Pokojne aj taký, aký je, ošúchaný, s patinou života.“
Presne takto to vidia aj ich zákazníci. „Naši klienti sú zväčša práve tí, ktorí si dosahy konzumu na životné prostredie uvedomujú a aktívne ich riešia. Aj keď sa nám stáva, že si niekto náš produkt objedná len preto, že sa mu páči, a vôbec si neuvedomuje, že ide o recyklát. To ma však tiež teší, pretože to znamená...
Zostáva vám 85% na dočítanie.