Americká spoločnosť McDonald 's od januára ponúkne v Spojených štátoch menu s položkami za jeden, dva a tri doláre (asi 85 centov, 1,69 eura a 2,54 eur). Podľa agentúry Reuters tak reaguje na zosilnenie cenovej vojny zo strany konkurenčných značiek.
McDonald´s sa tým vracia k politike, ktorú už raz opustil. V roku 2013 zrušil populárne "dolárové menu". Majitelia jeho "franšíz" (nápadov na vlastné podnikanie: franšíza, partnerstvo, agentúra, firma) sa sťažovali, že napríklad predajom dvojitého cheeseburgera za jeden dolár ohrozuje ich zisky, pripomenula agentúra Reuters.
Nové menu ponúkne od 4. januára nealkoholické nápoje ľubovoľného objemu a cheeseburgery za dolár, malé kávové nápoje McCafé za dva doláre a takzvané Happy Meal menu, alebo trojité cheeseburgery za tri doláre.
Podľa Boba Goldina z americkej poradenskej spoločnosti Pentallect nie je táto stratégia bez rizika. Agentúre Reuters povedal, že zvyšujúce sa výdavky na potraviny a pracovnú silu by mohli z trhu vytlačiť časť majiteľov franšíz, ktorí tento rast nákladov nesú.
Konkurenčný americký reťazec rýchleho občerstvenia s mexickým jedlom Taco Bell má v ponuke približne 20 jednodolárových položiek. Prevádzky Subway potom ponúkajú pätnásťcentimetrové sendviče za 2,99 dolára. McDonald´s podniká aj v Českej republike a na Slovensku.
O tom ako a či sa zmenia (či nezmenia) ceny aj u nás na Slovensku nás informovala Zuzana Svodobodová z PR oddelenia McDonald´s pre Českú a Slovenskú republiku: "Na Slovensku a v Česku sa nekoná ani nebude konať žiadne znižovanie cien, ani zmeny v cenách, ako sa to plánuje v USA."
Na zlacnené menu, ako v USA teda môžeme na teraz aj v budúcnosti zabudnúť.