Výrobok, ktorý firma prezentuje ako novinku pobúril mnoho používateľov Twitteru, ktorí upozorňujú, že ľudia z Latinskej Ameriky toto ochucovadlo už dávno používajú, píše iDnes.cz.
Hybridné ochucovadlo rieši dilemu
Spoločnosť si podľa britského denníka Independent najskôr vykonala prieskum na Twitteri, či o výrobok bude záujem. "Chcete majočup v obchodoch? Dajte nám 500 tisíc hlasov a my to Američanom ukážeme," uviedla firma na Twitteri.
V niektorých krajinách na Blízkom východe je produkt už dostupný. Spoločnosť Heinz ale uviedla, že chce vedieť, ako sa Američanom bude páčiť "americký debut". Hlasovanie vyvrcholilo v piatok ráno, keď pre nový výrobok hlasovalo 680 tisíc ľudí.
Want #mayochup in stores? 500,000 votes for “yes” and we’ll release it to you saucy Americans.
— Heinz Ketchup (@HeinzKetchup_US) 11. dubna 2018
"Majočup je hybridné ochucovadlo, o ktorom ste nikdy nevedeli, že ho chcete," napísal americký server Business Insider a dodal, že béžová farba nie je vtip.
Americká televízna stanica NBC v pondelok uviedla, že nová omáčka rieši dilemu pri príprave sendvičov. Teraz už sa ľudia nebudú musieť rozhodovať, či si dajú sendvič s majonézou, alebo kečupom.
Z ankety medzinárodný spor
Inde na Twitteri ale výrobok až také nadšenie nevyvolal. "Majočup? Americký debut? Pre mnoho Američanov, najmä tých v latinskej komunite, nie je kombinácia majonézy a kečupu nič nové. Táto kombinácia je v karibskej kuchyni zakorenená rovnako ako ryža alebo banány plantain," zdieľal svoje rozhorčenie jeden z diskutujúcich.
"Majočup sme vynašli už dávno. Heinz prišiel príliš neskoro," okomentoval počin spoločnosti jeden portorický používateľ. Niektorí na Twitteri spoločnosť Heinz obvinili z privlastňovania alebo dokonca kolonizovania milovanej kombinácia kečup-majonéza.
Twitterová anketa tak skoro prerástla do medzinárodného sporu. Ochucovadlo je pod rôznymi názvami aj variáciami populárne v celej Latinskej Amerike. V Kostarike, Kolumbii, Venezuele a ďalších krajinách sa označuje ako "salsa Rosada" (ružová omáčka).