Moskovská odnož amerického fastfoodu Burger King vyvolala v Rusku rozruch reklamou, v ktorej sľúbila lákavú odmenu Ruskám, ktoré otehotnejú so zahraničným futbalistom. Oznámili to ruské médiá.
Po protestoch sa spoločnosť ospravedlnila a kampaň stiahla. Rusko v týchto dňoch hosťuje výkvet svetového futbalu na majstrovstvách sveta, ktoré usporadúva jedenásť ruských miest.
"Ženy, ktoré získajú tie najlepšie futbalové gény, ich budú môcť odovzdať budúcim generáciám ruského futbalu," stálo v reklame. Odmenou tehotným mali byť tri milióny rubľov (40.748 eur ) a doživotný bezplatný prísun fastfoodovej produkcie.
Kampaň vyvolala protesty ruských feministiek a značnej časti verejnosti. Kritici sa sťažujú, že v zahraničí sú Rusky označované za dravé lovkyne nadbiehajúce svojim zahraničným obetiam.
Niektoré články ruských médií ale takú povesť potvrdzujú. Podľa denníka Moskovskij komsomolec sa mnoho ruských žien snaží využiť futbalový šampionát ku chvíľkovej známosti s cudzincom, prípadne aj na vyhľadanie životného partnera.
"Ľsti lásky: ruské krásavice lovia zahraničných fanúšikov" znel nadpis reportáže. K zoznámeniu vraj využívajú Rusky mnoho metód. Niektoré sa vopred na internete prihlásia do fanúšikovských skupín, kde nie je účasť anonymná a podvody nie sú časté.
Tam si potom vytipujú možného partnera. Iné využívajú preplnenosť ruských hotelov a ponúkajú on-line ubytovanie, avšak rovno s dámskou spolubývajúcou.
Stáva sa tiež, že Rusky sa hlásia ako dobrovoľné organizátorky, aby sa dostali bližšie k futbalovému dianiu. Cieľ svojho snaženia Rusky neskrývajú, napísal Moskovskij komsomolec.
"Vidieť futbal a nadviazať tiež príjemné známosti," povedala novinám Moskovčanka Ella. Jej kolegyňa Lena zo Samary bola ešte otvorenejšia: "Vydať sa, samozrejme".