StoryEditor

Nové knihy

01.04.2003, 00:00

Košické vydavateľstvo Paradigma.sk vydalo v češtine knihu Johna Graya Márne ilúzie s podtitulom Falošné predstavy o globálnom kapitalizme. Autor je profesorom European Thought na London School of Economics. Voľný trh a jeho celosvetové rozšírenie sú podľa neho novými mýtmi našej epochy a sú sprevádzané mnohými legendami. Napríklad sa považuje za samozrejmé, že voľný trh je prirodzeným stavom, ktorý automaticky nastane, len čo bude odstránené politické zasahovanie do trhových vzťahov. V skutočnosti sú voľné trhy výtvorom silných vlád, mimo ktorých nemôžu existovať. Autor konštatuje, že po zavedení laissez faire nevyhnutne dochádza k vyostrovaniu problémov, prehlbovaniu sociálnych nerovností, zvýšeniu represie a počtu väznených, narušeniu sociálnej stability a súdržnosti rodín, čiže hodnôt, na ktoré sa politické sily, ktoré presadzujú voľný trh, vo svojich programoch odvolávajú. Globálny voľný trh považuje za utópiu, ktorá je ako všetky utópie odsúdená na zánik, čo dokumentuje ázijskou krízou spred šiestich rokov či nedávnou situáciou v Argentíne.

Príručka Todda Schaufera Tvorba webových stránek pro úplné začátečníky z vydavateľstva Softpress záujemcov naučí navrhovať a vytvárať jednotlivé stránky i celé prezentácie využívajúce najnovšie technológie, a to s použitím minima odborných termínov a bez zložitého programovania. Autor predstavuje celý proces od návrhu, po publikovanie s dôrazom na praktické znalosti a zručnosti, vďaka čomu je táto kniha vhodná pre každého, kto chce v čo najkratšom čase vytvárať profesionálne vyzerajúce webové stránky. Vytvoriť fungujúce stránky však nestačí, preto podrobne vysvetľuje, ako dosiahnuť používateľskú prívetivosť, intuitívnu organizáciu a oku lahodiacu grafiku. Navyše kniha obsahuje odkazy na užitočné nástroje, referencie XHTML a CSS; čím je ako pomocník užitočná aj po zvládnutí základnej látky.

Čo majú úspešní ľudia spoločné? Touto témou sa zaoberá mnoho štúdií, výsledky týchto výskumov však boli dosiaľ väčšinou prístupné len v akademických časopisoch či odborných knihách. Psychológ David Niven spracoval v knihe 100 tajemství lidského úspěchu (Portál, 2003) výťahy zhruba tisícky týchto štúdií a výskumov a predkladá ich v prehľadnej, zaujímavej a zrozumiteľnej forme. Knihu tvorí sto krátkych kapitol, z ktorých je každá opisom jednej jednoduchej príčiny, ktorá môže v živote človeka prispieť k jeho úspechu. Kapitolu tvoria tri časti. Najskôr je to krátky opis danej témy. Hlavnou časťou je príbeh, ktorý tému ilustruje. Na záver každej kapitoly autor zhŕňa výsledok výskumov, ktoré sa príslušnou témou zaoberali.

Prečo je reklama nevyhnutná? Ako pripraviť reklamnú kampaň? Ako vytvoriť správnu reklamu? Ako zistíme, či naša reklama pôsobí tak, ako chceme a na koho chceme? Renomovaní českí autori z odboru v knihe Reklama s podtitulom Jak dělat reklamu (Grada, 2003) ukazujú krok za krokom, ako možno i za málo peňazí pripraviť účinnú reklamnú kampaň, koľko a za akú reklamu sa platí, aké sú výsledky súťaží o najkreatívnejšiu i najefektívnejšiu reklamu.

Americké konzultantky a autorky  Katherine Catlinová a Jana Matthewsová napísali na základe výsledkov dlhodobého štúdia činnosti viac než piatich stoviek úspešných podnikateľov, ktorým sa podarilo prekonať zlomové úskalia organizačného a podnikateľského rastu, pútavú knihu Vedení rychlostí růstu s podtitulom Proměny role a odpovědnosti šéfa v procesu rozvoje podniku (Management Press, 2003), ktorá názorným spôsobom zachytáva výzvy spojené s rozvojom podniku a jeho čiastkovými fázami (založenie podniku -- začiatočný rast -- rýchly rast -- trvalý rast). Na základe bohatého empirického materiálu autorky ukazujú, aké nároky kladú jednotlivé rastové fázy na zakladateľa, resp. šéfa podniku a štýl jeho práce.
Príručka, ktorú ocenia nielen študenti, učitelia či odborná verejnosť, ale každý, kto sa zaujíma o dianie v minulosti, vyšla v nakladateľstve Grada. Autori knihy Internet nejen pro historiky predstavujú najdôležitejšie webové stránky, ktoré prinášajú množstvo pestrých informácií z národných, regionálnych i zo svetových dejín. Po prečítaní knihy budete schopní nielen vyhľadávať informácie o rôznych epochách či problémoch, ale i používať internet ako pomôcku pri štúdiu histórie.

menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
22. november 2024 08:39