„Neposlúcha ma ľavá noha a ľavá ruka. Musím rehabilitovať a to cvičenie ma bolí. Mozgová príhoda, ktorú som mala, väčšinou zasiahne reč, takže ľudia nehovoria a strácajú pamäť. V tom som mala obrovské šťastie, pretože hovorím bez problémov a aj pamäť mi funguje výborne. Musí byť šialené, keď človek nevie rozprávať a učí sa nanovo hovoriť,“ vyhlásila Marie Poledňáková v rozhovore pre štvrtkový Magazín DNES z roku 2016.
Pripomeňte si ju v archívnom rozhovore s Janom Krausom:
Odchod kráľovnej
Režisérka nosila prezývku kráľovná romantických komédií. Po štúdiu na Akadémii múzických umení pracovala počas 80. rokov vo Filmovom štúdiu Barrandov, nakrúcala aj pre televíziu, kde v roku 1973 debutovala životopisnou drámou Otevřený kruh.
Prielom však prišiel až po tom, keď si zvolila autorský pohľad a ľahší žáner. V rozmedzí rokov 1977 až 1978 nakrútila televíznu komédiu s Tomášom Holým v detskej úlohe Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny.
V roku 1982 stvorila filmovú legendu o oteckoch a deťoch na horách S tebou mě baví svět. Tá bola na základe diváckej ankety vyhlásená najlepšou českou veselohrou 20. storočia.
Návrat na scénu
Za filmovú kameru sa vrátila začiatkom nového tisícročia po 15 rokoch a nakrútila úspešné komédie Líbáš jako bůh a Líbáš jako ďábel. Pred štyrmi rokmi podľa knihy Márie Poledňákovej nakrútil režisér Ján Pachl film Ten, kdo tě miloval.
„Marie Poledňáková nenapísala komédiu. Prvýkrát z jej pera vzišlo niečo iné,“ povedal vtedy režisér pre iDnes.cz pred uvedením filmu. Schopnosť režisérky spolupracovať s detskými hercami vtedy komentoval takto: „Asi nikdy nebudem pri práci s deťmi taký dobrý ako Marie.“
Počas 80. rokov podpísala Poledňáková ešte barrandovské filmy Zkrocení zlého muže a Dva lidi v ZOO, často sa reprízuje aj jej televízny príbeh Kotva u přívozu. Na začiatku 90. rokov stála pri zrode televízie Premiéra, z ktorej sa neskôr stala Prima.
K vlastnej tvorbe sa vrátila až v novom miléniu – opäť s komédiami. Po snímke Jak se krotí krokodýli následovala úsmevná romanca Líbáš jako Bůh, ktorú v kine videlo okolo 900-tisíc ľudí a v roku 2012 Líbáš jako ďábel. Tým sa profesná dráha režisérky uzavrela. „Tretí diel už nebude. Končím,“ povedala vtedy.