Zákon hovorí, že zákazník niekedy má právo vrátiť tovar do štrnástich dní bez udania dôvodov.
Pre tých, ktorí po Vianociach vracajú to, čo dostali pod stromček, je len dobré, že nemusia udávať dôvody. Tie bývajú osobné, až intímne, skrátka také, aké by málokto chcel zveriť komukoľvek, a už vôbec nie niekomu neznámemu.
Kde inde vziať príspevky k tejto téme ako na sociálnych sieťach presne cielenou otázkou, či niekto niekedy dostal nevhodný darček. Čudoval som sa, koľko ľudí a ako rado sa zverilo, že taký darček dostalo. Ďalší môj údiv patril tomu, po koľkých rokoch si na nevhodný darček pamätajú priamo s fotografickou presnosťou.
Hovorí sa, že väčšiu radosť má ten, kto obdarúva, než ten, kto dostáva. Vďaka svojej ankete som zistil, že pri nevhodných darčekoch to platí celkom iste. A na portáli iDNES som sa dozvedel, že podľa prieskumu najčastejšie obdarovaní dostávajú nevhodný darček od svokry a švagrinej.
Možno si hovoríte, čo tam robí švagriná? Ale prieskum je prieskum, a tak ho beriem vážne, hoci som nerozumel všetkému. Napríklad že nevhodný darček dostalo 51 percent ľudí, ktorí používajú internet.
Soľ a kôň
Asi by som nemohol pracovať v štatistickom úrade, prípadne v prieskume verejnej mienky, pretože mi vychádza, že ak prestanete používať internet, nespadnete do nadpolovičnej väčšiny populácie, ktorá niekedy bola postihnutá nevhodným darčekom.
Aha... Chvíľku počkajte, zamýšľam sa... Tak ono to bude asi tak, že spoločnosť Heureka, ktorá tento prieskum vykonávala, svojich respondentov oslovila jednoducho prostredníctvom internetu. Tak to potom už chápem, heuréka!
Poďme radšej k príspevkom od tých, ktorí na moju otázku odpovedali. Často sa mi zdalo, že na ňu priamo čakali. Takú silnú potrebu aj po rokoch sa vypov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.