Tri automobilové značky, traja muži a tri stroje. A šesť kolies. Pred letnými dovolenkami sme pre vás pripravili netradičný trojtest. Naši editori vyskúšali prémiové bicykle, ktorým v žilách „koluje“ benzín. V prvej časti sme testovali BMW Cruise M-bike.
„Vy jste se zase kochal, že jo, pane doktore,“ znie známa hláška Mariána Labudu z filmu Vesničko má středisková, keď sa Rudolf Hrušínský kochal krásami prírody v legendárnej škodovke. Ja som dostal možnosť tiež sa pokochať. Ale nie na štyroch kolesách, stačili dve. Otestovali som totiž bicykel. A nie hocijaký. Do rúk sa mi dostal elegantný trekový BMW bicykel.
Luxusná značka nezostala nič dlžná svojmu menu. Pri modeli Cruise M-Bike myslela takmer na všetko. Vyrobila ideálny turistický bicykel, ktorý ocenia najmä manažéri, čo pracujú dvanásť hodín denne a nemajú čas zlepšovať si kondíciu. Tento bicykel totiž dokáže ušetriť veľa energie.
Pripútajte sa, jazda z kopca je divočina
Už pri pohľade naň v obchode mi bolo jasné, že ide o skvost, najmä čo sa týka dizajnu. Tak som ho zobral do prírody. Hneď pri prvom nasadnutí cítiť, že sa „nenadriete ako kôň“. Najmä ak ste milovník kopcov. Odpružené predné vidly ušetria ramená pri nerovnom teréne a cítite sa bezpečne.
Má to však jeden problém. Ak narazíte pri jazde dole kopcom na jamu, menej skúsenému cyklistovi hrozí pád. Aj na to ponúka riešenie – predné odpruženie môžete vypnúť.
Pri jazde dole kopcom vám zase bezpečnosť dávajú najmodernejšie kotúčové hydraulické brzdy. Ak sa chcete dostať niekde na vrchol a musíte šliapať do kopca, BMW myslel aj na to. Na svoj bicykel totiž namontoval najlepšie radenie vo svojej triede – Shimano Deore, ktoré má tridsať rýchlostí. Tri kolieska vpredu a desať vzadu. V praxi to znamená, že aj keď nemáte dokonalú kondičku, bez problémov vyjdete do kopca. Tak ako pri autách sa značka hrdí dokonalým dizajnom. Ten umocňuje skutočnosť, že všetky lanká sú vedené cez rám, čo znamená, že bicykel je „čistý“ a navyše vám nehrozí, že sa zachytíte o nejaký káblik.
Na hrádzi budete hviezda
Napriek tomu, že tento trekový bicykel umožní dokonalý zážitok v horách, je ideálny aj na rovný terén. Dôvodom je fakt, že má kolesá „štyridsiatky“ a veľa kilometrov idete „zadarmo“. Navyše na hrádzi je množstvo cyklistov a určite si pohladíte ego s týmto maznáčikom. Ale každá hračka niečo stojí. Za tento bicykel zaplatíte 1 152 eur. Pri tejto výbave je nutné poznamenať, že by ste podobný pokojne kúpili o niečo vyše tristo eur lacnejšie. Ale už by to nebolo BMW.
Preto nie je najväčšou nevýhodou cena, ale hmotnosť. Bicykel totiž váži až 14,8 kilogramu, a tak šliapete s väčšou váhou. Ideálny trekový bicykel by mal vážiť aj o tri kilá menej. Plusom je však to, že sa oň nemusíte príliš starať. Do servisu ho stačí odviezť raz za sezónu. Preto máte viac času pokochať sa. A užiť si cyklistiku.Tak ako ja.