StoryEditor

Rusko ma vystrelilo na vrchol

24.04.2015, 00:00

Sprevádzal turistov aj predával pivo. Tvrdí, že ho vždy lákalo dobrodružstvo a výzvy. Aj preto dnes šéfuje kozmetickému gigantu. CEO Oriflamu Magnus Brännströmm exkluzívne v prečo nie?! 

Boli časy, keď ste predávali pivo, dnes ste hlavou jednej z najväčších kozmetických spoločností. Aká bola cesta od sudov ku krémom a maskarám?
Nebola zďaleka taká dlhá, ako by sa mohlo zdať. Mal som rád aj predchádzajúcu prácu, biznis s pivom má, tak ako každá oblasť, svoje čaro, osobitosti a výzvy. Ale som veľmi rád, že som vstúpil do kozmetického priemyslu, lebo si myslím, že má veľký potenciál. Je to rastúci biznis, je nadnárodný a mal som možnosť pracovať v rôznych krajinách po celom svete. A to mi osobne dalo mnoho. 

Začínali ste v Rusku v turbulentných deväťdesiatych rokoch. Vyhnala vás tam mladícka horlivosť?
Myslím si, že v tom určite bolo trochu túžby po dobrodružstve. Vyrastal som na severe Švédska a veľmi rýchlo som sa osamostatnil. Vždy som chcel ísť do zahraničia. V čase, keď som dospieval, teda v 70. a 80. rokoch, bol Sovietsky zväz takpovediac na druhej strane. Spolu s ním aj ďalšie krajiny východného bloku, teda aj dnešné Slovensko. Boli to krajiny, ktoré sme nikdy nevideli, nerozumeli sme im. Takže keď sa naskytla príležitosť ísť do Ruska a pracovať tam, neváhal som. Bola to súčasť môjho sna – vidieť nové veci a zažiť niečo dobrodružné.  

V tom prípade bolo Rusko určite dobrou voľbou.
Zmena zo Sovietskeho zväzu na Rusko bola extrémna. Nakoniec, s podobnými zmenami ste sa museli vyrovnať aj vy – bol to prechod od jedného režimu k druhému. Samozrejme, veľmi veľa vecí bolo potrebné zlepšiť. A to všetko sa dialo pred vašimi očami. Keď som prišiel do Ruska, neboli tam takmer žiadne dobré hotely či reštaurácie. Zrazu sa tam všetko budovalo – nové hotely, reštaurácie, letiská, prichádzali nové autá, ale napríklad aj nová kozmetika.

...

Oblasť Ruska sa pod vaším vedením stala v rámci Oriflamu najúspešnejším regiónom značky? Bol to dôvod, prečo ste sa pred desiatimi rokmi stali jej výkonným riaditeľom?
Absolútne súhlasím, myslím si, že v tom čase to bol hlavný dôvod. Mal som však kus šťastia, že som bol na čele ruského Oriflamu a v tom, že Rusko sa stalo najväčšou krajinou v rámci značky. Presnejšie by som mal hovoriť o oblasti bývalého Sovietskeho zväzu, pretože tá tvorila viac ako polovicu nášho obchodu. Takže bolo prirodzené, že keď prišiel čas na zmenu, stal som sa šéfom Oriflamu ja. Ale neznamená to, že keď sa bude najbližšie meniť CEO, že bude musieť mať toľko skúseností s Ruskom ako ja. Pretože odvtedy sme aj my ako značka narástli a sú tu nové, rovnako perspektívne trhy.


Celkovo sa v posledných desaťročiach tešia popularite švédske, respektíve severské značky. Čím to podľa vás je?
Švédsko je malá krajina, no máme dlhú tradíciu otvárania sa svetu. Možno aj tá tradícia Vikingov, o ktorej sme hovorili, nás ženie do zahraničia. Potom sa spoločnosti ako IKEA, H&M, Oriflame, ale trebárs aj Erikson, Volvo či Electrolux môžu stať svetoznámymi. Ďalším dôvodom podľa mňa bude, že ponúkame kvalitu. Pre mnohých je Švédsko zárukou na dobrý pomer ceny a kvality. Myslím si, že to hľadá mnoho ľudí po celom svete. Navyše má Švédsko reputáciu férovej a transparentnej krajiny, a aj toto ľudia vyhľadávajú a oceňujú. 

Celý rozhovor nájdete v lifestylovom magazíne prečo nie?!, ktorý je už dnes vložený v HN. Alebo v rámci HNkonta TU.

 

01 - Modified: 2007-05-16 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Dotazník: Igor Barát
01 - Modified: 2024-04-18 11:30:00 - Feat.: - Title: Pohlavie si budú môcť zmeniť už ako 16-roční. Švédsko jasnou väčšinou schválilo ľahšiu právnu tranzíciu 02 - Modified: 2024-04-15 10:45:01 - Feat.: - Title: Bývalý sýrsky generál sa v Štokholme postavil pred súd za vojnové zločiny 03 - Modified: 2024-04-13 09:57:51 - Feat.: - Title: hn 04 - Modified: 2024-04-11 14:46:23 - Feat.: - Title: Švédsko investuje vyše 33 miliónov eur do krytov a civilnej ochrany 05 - Modified: 2024-04-12 04:47:45 - Feat.: - Title: Roman Kýr z Henklu: Zmenami v portfóliu reagujeme na ekologické výzvy aj náladu spotrebiteľov
menuLevel = 2, menuRoute = style/preco-nie, menuAlias = preco-nie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 15:13