Priamy a provokačný jazyk kampane bol namierený na mladé publikum a otvorenie diskusie na tému Rómovia u mladých ľudí. Autori chceli poukázať na príbehy pracujúcich Rómov a ich detí s vynikajúcimi študijnými výsledkami.
- Gogo ako osobnosť s najväčším dopadom na generáciu 10-20 rokov vyslovuje v kampani svoju predstavu o Slovensku ako o úspešnej krajine bez rasizmu a predsudkov.
- Rytmus so svojim príbehom úspešného Róma hovorí o tom, že sa predsudkami v živote netreba dať odradiť, hoci sa s nimi dodnes stretáva.
Známe tváre sa pre HN vyjadrili aj o tom, čo si myslia o projekte:
- GoGo
O natáčaní v rómskej osade: „Bolo to silné. Bolo to pre mňa „Wau“, pretože nie som zvyknutý byť v takomto prostredí. Nemajú tam YouTube, takže nikto ma tam nepoznal ani si nevedel predstaviť, čo napríklad ja robím. Rytmus bol, samozrejme, za Rytmusa. Toho poznajú všetci a ja som tam bol za bieleho týpečka, v bielom tričku, vysoké tintítko, ktoré tam došlo.“
O tom, prečo sa rozhodol do kampane ísť: „Rozhodli sme sa pomôcť dobrej veci. Tento projekt nie je o mne ani o Rytmusovi. Tento projekt je o nás všetkých. O tom, aký je #NášNázor na tých, ktorí napriek inej farbe pleti žijú slušne a chcú od nás šancu na život bez predsudkov a hejtovania. TY ROZHODNEŠ, či daruješ auto, ktoré sme kúpili, Rómovi alebo auto necháš rozbiť. Stiahni si zdarma appku NAS NAZOR, zahlasuj a rozhodni o tom akí v skutočnosti sme.“
„Každý by sme mali mať právo zaradiť sa do spoločnosti, samozrejme záleží na tom, čo sme pre to ochotní urobiť. Som zvedavý ako táto výzva dopadne a ako Slováci rozhodnú. Táto výzva je o nás všetkých.“
- Rytmus
O tom, prečo do kampane išiel a podporil ju: „Je to dobrá myšlienka. Okrem toho aj preto, že som poloróm, súcitím s Rómami a pretože nenávidím rasizmus. Nie som síce nejaký záchranca, je to vždy v rámci možností. Keď je dobrý projekt a čas, tak ho rád podporím.“
„Všetci hovoria, že Rómovia sú len na obtiaž a že iba poberajú dávky. Ale nie všetci Rómovia sú takí. Nemôžeme všetkých hádzať do jedného mecha. Takisto, ako aj bieli. Nie všetci sú bezdomovci, nie všetci sú DPH-čkári či nie všetci rozkrádajú štátnu pokladňu.“
Videom, ktoré natočili ukončili stávkou o tom, či Slováci doprajú auto, ktoré Rytmus kúpil slušnému Rómovi, alebo auto nechajú zničiť.
Hlasovanie o tom, či auto darovať Rómovi, prebiehalo cez mobilnú aplikáciu Náš Názor, ktorá sa v priebehu niekoľkých minút od spustenia kampane stala najsťahovanejšou aplikáciou na Slovensku (č.2 v Česku).
Do dnešného dňa si túto aplikáciu stiahlo vyše 50 tisíc ľudí a udržiava si prvú priečku medzi obľúbených aplikácií pred Facebookom či Instagramom.
Dať auto Rómovi?
Zatiaľ ukazujú v prospech darovania auta (93 percent ľudí). Hlasovania sa zatiaľ zúčastnilo takmer 45 tisíc ľudí. Občianske združenie Náš Názor využíva aplikáciu na rýchle prieskumy verejnej mienky na rôzne spoločenské témy.
V aplikácii môžete nájsť aktuálne otázky tipu: "Ste za zrušenie nekvalitných škôl? Stretli ste sa s úplatkami v zdravotníctve? Ste proti hazardu v meste BA?". Kampaň končí o dva týždne.
Združenie chce podobné témy otvárať pravidelne a najbližšia téma, ktorej sa chce združenie venovať je bezdomovectvo. Hlasovať sa dá aj cez web www.nasnazor.sk.