Možno ste sa s tým ešte osobne nestretli, no verte, že množstvo ľudí už má skúsenosti s podvodnými e-shopmi. Podľa Eurostatu až 60 percent Európanov nakupuje online, pričom na Slovensku je to 59 percent.
"Patríme ku krajinám s najväčším nárastom ľudí nakupujúcich cez internet. Väčšina nákupov prebehne v poriadku, najčastejšie problémy súvisia s doručením tovaru. Pri neserióznych obchodníkoch tieto situácie končia často až na súdoch," upozorňuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.
Kým niektoré falošné e-shopy lákajú na extrémne nízke ceny za svoj tovar, ktorý potom nedoručia, iní sa snažia získať údaje z vašej platobnej karty. V každom prípade - máme pre vás nie len niekoľko odporučení, ako sa vyhnúť nepríjemnej situácií, ale zozbierali sme aj vyjadrenia bánk, ako postupujú v prípade reklamácií v takýchto situáciách.
Overte si e-shop
- Pri nákupe na internete si dobre skontrolujte webovú adresu eshopu, teda URL. Ak je tam názov či koncovka, ktoré ste v živote nepočuli, prípadne názov e-shopu s nezrozumiteľným zhlukom písmeniek, radšej zbystrite pozornosť.
- Vždy si overte, či tento eshop naozaj existuje a skúste pohľadať recenzie na tento internetový obchod. Internet je dosť veľký na to, aby vám našiel aspoň jednu informáciu, ak tento e-shop skutočne jestvuje.
- Slovenské banky upozorňujú aj na to, aby ste venovali pozornosť bezpečnostnému certifikátu. Aby išlo o zabezpečený server, je potrebné mať na začiatku internetovej adresy https, nie len http, a symbol zámku. Dôveryhodnosť webovej stránky je možné si pred nákupom jednoducho overiť na...
Zostáva vám 85% na dočítanie.