Popredné svetové spoločnosti, ktoré poskytujú IT služby majú jasnú predstavu o kľúčových trendoch, ktoré budú formovať podniky v roku 2020.
„Pojem zrýchlená produktivita bude nútiť podniky, aby prehodnotili svoje rozhodnutia v oblasti technológií a investícií v technologickom segmente podniku. To následne prinesie výraznú zmenu vo vedení a štruktúre podniku, v tom ako bude robiť rozhodnutia a prepájať zamestnancov a zákazníkov,“ povedal Dan Hushon, senior viceprezident v spoločnosti DXC Technology.
Podľa neho sa zadefinujú nové interakcie medzi umelou inteligenciou a ľuďmi s cieľom vytvoriť vysokovýkonné tímy a sformulujú sa digitálne stratégie, ktoré odhalia plný potenciál podnikov. Práve to umožní bezpečnú a efektívnu modernizáciu aplikácií, optimalizáciu dátových architektúr a presun pracovnej záťaže na cloud, čím sa dosiahnu lepšie obchodné výsledky.
1. Umelá inteligencia nanovo definuje odborné služby
Nasadenie umelej inteligencie a strojového učenia v podnikaní znamená revolúciu pre profesie v oblastiach práva, účtovníctva, zdravotníctva či vzdelávania. Rozširujú služby a robia ich viac na mieru zákazníkom i zamestnancom. Manažérom pomáhajú pri rozhodovaní a keďže poskytujú nové zistenia, redukujú ľudské chyby.
2. IT služby pre ľudí verzus IT služby pre stroje
Myslenie, ktoré stojí za návrhom systémov sa mení. IT služby sa totiž stále viac vytvárajú pre interakciu medzi strojmi a spracovanie sa presúva tam, kde sa nachádzajú dáta. To ďalej rozšíri svet tvorený len softvérom, ako napríklad virtuálna realita, edge computing, platformy internetu vecí, strojová inteligencia. Mikroprocesory sú schopné poskytnúť analýzy v nanosekundách, čo umožní podnikom robiť lepšie a rýchlejšie rozhodnutia založené na dátach. A to úspornejším spôsobom.
3. Hodnota dát v ekosystémoch sa zvyšuje
Spoločnosti vo svojich ekosystémoch zbierajú dáta, aby dosiahli výsledky, z ktorých bude mať prospech aj jednotlivec, aj podnik. Štandardy autonómnej identity a dôvera založená na technológii blockchain pomôžu zjednodušiť zodpovedné zdieľanie dát s obchodnými partnermi a stoja zároveň za rýchlym rastom ich výmen.
Výkonní riaditelia sa na druhej strane budú snažiť identifikovať a presadzovať obchodné modely s centralizovaným ekosystémom. Uprednostňovať budú obchodných partnerov, ktorí využívajú dôveryhodné postupy na zdieľanie dát.
,,Najdôležitejším trendom pre východnú Európu je zvyšovanie hodnoty údajov v ekosystémoch. Organizácie chcú transformovať svoje podniky a prepojiť ich s európskym dátovým ekosystémom, aby mohli svoju prácu rozšíriť na trh Európskej únie. V regióne však ešte chýba technická integrácia so západoeurópskym trhom, ako aj digitálne kapacity, ktoré by napomáhali využívaniu európskych dátových ekosystémov,“ reaguje Lukáš Hatala, CTO pre východnú Európu.
4. Tímy, nie jednotlivci podávajú vysoký výkon
V roku 2020 spoločnosti zistia, že na dosiahnutie svojho plného potenciálu budú potrebovať sieť vysokovýkonných a hlavne vzájomne prepojených tímov. Podniky sa budú reštrukturalizovať, aby zabezpečili takéto prehĺbenie prepojení v organizácii.
Posun od ,,hviezd – jednotlivcov“ ku vysokovýkonným tímom bude vyžadovať nové stratégie pre nábor a rozvoj talentov. Podniky by mali klásť väčší dôraz na komunikáciu, udeľovanie právomoci pri rozhodovaní a na rozvoj nástrojov spolupráce, ktoré podporia produktivitu a vzájomné učenie.
5. Nová vlna technologicky zdatných lídrov urýchľuje transformáciu podnikov
Posun vo vedení podniku bude najviac citeľný práve v roku 2020. Technologické trhy sa totiž stále viac rozširujú a noví lídri presadzujú technológie, ktoré dokážu zlepšiť rýchlosť, produktivitu a inovačnú výhodu podniku. Tí, ktorí budú formovať digitálnu stratégiu, budú na čele fúzií, akvizícii a vývoja duševného vlastníctva pre dosiahnutie zrýchlených transformácií podniku, hodnôt a celkových výsledkov.