Už v týchto chvíľach svieti niektorým používateľom operátora Slovak Telekom na displejoch mobilných zariadení oznam ZOSTANTE DOMA. Operátor sa tak rozhodol reagovať na situáciu s ochorením COVID-19. Aktuálne tak zvolil namiesto názvu mobilnej siete "TELEKOM SK" práve výzvu "T-ZOSTANTE DOMA".
Telekom chce takto symbolicky ľudom pripomenúť, aby rešpektovali preventívne opatrenia a správali sa zodpovedne. "A čo je v súčasnej situácii najdôležitejšie, aby zostali doma a vyhýbali sa tak osobnému kontaktu s ďalšími ľuďmi a radšej spolu komunikovali cez mobilnú sieť, ktorá je na to určená," upresňuje operátor v tlačovej správe.
Zmena názvu sa prejaví automaticky, prípadne po reštarte telefónu alebo zapnutí a vypnutí letového režimu. Výzva „T-Zostante doma“ nabieha zákazníkom postupne – najprv zákazníkom s operačným systém iOS, neskôr aj na prvé modely s OS Android či klasické telefóny.
Operátor HN upozornil, že nejde o výzvu súvisiacu s oficiálnymi politickými orgánmi Slovenskej republiky. Je to ich vlastná iniciatíva. Podľa informácií HN s takouto iniciatívou prišiel operátor v Rumunsku a v podobných šľapajach chcú kráčať s osvetou aj na Slovensku.
Väčší balík dát a niečo pre firmy
Telekom takto nadviazal na predošlé opatrenia. Zákazníci už majú k dispozícii Nekonečný balík dát nielen na marec, ale aj na apríl.
Pre používateľov služieb TV sú sprístupnené viaceré detské, filmové a dokumentárne kanály na Magio TV a 10 bezplatných filmov na Magio GO. Do konca marca môžu používatelia predplatených služieb Easy a Juro získať 50% extra kredit pri prvom dobití.
Firmy a podnikatelia, teda biznis zákazníci, budú môcť počas apríla využívať Nekonečný balík dát a mať k dispozícii obrovské množstvo dát na prácu odkiaľkoľvek. Firemní zákazníci môžu získať zdarma na pol roka Microsoft Teams Cloud Solutions na pol roka zdarma, užitočný nástroj na tímovú spoluprácu aj pri práci z domu.
Pomoc pre seniorov, učiteľov a mladých
Ako reakciu na súčasnú situáciu zriadil Telekom pre Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie (VUDPaP) bezplatnú krízovú Zelenú linku na čísle 0800 864 883. Príspevkom podporil aj internetovú linku dôvery pre mladých IPčko, v ktorej psychológovia pomáhajú anonymne prostredníctvom chatu a e-mailu mladým ľuďom riešiť ich problémy.
Podpora neobišla ani webináre pre učiteľov, ktoré organizujú Komenského inštitút a Učiteľ Slovenska, kde je Telekom ako hlavný partner. Pomocou online školení pre pedagógov, budú pedagógovia zdieľať svoje nápady, ako efektívne pristupovať k online vyučovaniu pomocou internetu.
Od piatka 13.3. má Telekom nasadené bezplatné hovory na viac ako 50 čísel úradov verejného zdravotníctva.
A vzhľadom na mimoriadnu situáciu Telekom vychádza v ústrety aj spoluobčanov so sluchovým postihnutým. Online tlmočenie pre Nepočujúcich je teraz poskytované 7 dní v týždni a 24 hodín denne.