StoryEditor

A čo tak pridať supertlačidlo? Reklamní mágovia prišli s nápadom za miliardy

14.07.2015, 20:21
Autor:
iDnes.cziDnes.cz
Znie to ako maličkosť, ale nový nápad na nákupné supertlačidlo môže zmeniť svet internetových obchodov.

Len si to predstavte: podľa rôznych prieskumov priemerne človek strávi tri hodiny denne pozeraním do svojho mobilného telefónu. Lenže predaj tovaru na internete tomu nezodpovedá. Človek je skrátka tvor pohodlný a namiesto toho, aby vyplňoval zložité objednávkové formuláre na displeji mobilu, radšej presadne k počítaču.

Za predajom tovaru cez mobilný telefón sa pritom skrýva miliardový trh. Vedomí sú si toho aj takí hráči ako je Google, Twitter, Facebook alebo Pinterest. A už začínajú rozmýšľať, ako terajšiu prax zmeniť, informoval The New York Times. Rodí sa tak unikátny projekt "supertlačidla" pre jednoduchý nákup cez mobil.

Podľa iDnes.cz by to v praxi malo fungovať úplne triviálne: pod jedným tlačidlom "Buy" (Kúp) sa bude skrývať všetko, na čo ste zvyknutí z "plnotučného" internetu pri objednávaní tovaru v e-shope. Teda vyplnenie dodacích údajov, čísla kreditnej karty a teda aj zaplatenie. Skrátka: jedno stlačenie a za pár dní je tovar doma.

Uvedomila som si, že je to zložité
Jedným z tých, ktorí "supertlačidlo" propagujú, je Denise Chapman, šéfka sandiegskej reklamnej agentúry. Tá si vraj spočítala, koľko hodín denne strávi hľadaním oblečenia či darčekov na svojom mobile, ale keď prišiel čas niečo skutočne kúpiť, tak radšej namiesto svojho iPhonu otvorila obstarožný počítač a objednávkový formulár pohodlnejšie vyplnila cez počítačovú klávesnicu. "Dostala som sa do bodu, kedy som nákupy cez telefón ani neskúšala," hovorí Chapman.

Práve tento psychologický blok užívateľov telefónov sa firmy snažia odbúrať. Nápad na jednoduché nákupné tlačidlo pritom nie je až tak nový, nové je však jeho poňatie. Nákupy jediným klikom totiž už ponúka registrovaným užívateľom napríklad Amazon. A práve v registrácii má byť oproti nemu veľký rozdiel; nové tlačidlo "Buy" by malo slúžiť ako univerzálny sprostredkovateľ medzi užívateľom a maloobchodníkom.

Takýto systém však naráža najmä na zabezpečenie dát. Je síce bežné, že užívatelia zverujú informácie o svojich platobných kartách svojmu telefónu, stále sú však schované vnútri aplikácií. Dostať také dáta univerzálne "na internet" a pritom ich dostatočne zabezpečiť je pre technologické giganty už väčší problém.

"Je zrejmé, že nákupný potenciál sa presúva na displeje mobilných telefónov. Minuté peniaze používateľov však nezodpovedajú času, ktorý na mobilnom webe strávia," povedal NYT Andrew Lipsman, viceprezident marketingu z výskumnej spoločnosti comScore.

Je potrebné presvedčiť inzerentov
Univerzálne tlačidlo "Buy" by pritom pre veľkých hráčov na čele s Googlom znamenalo cestu zo zapeklitej špirály klesajúcich zárobkov z reklamy na webe, pretože mobilný web, kam sa prevádzka presúva, nezarába toľko. Na displej mobilu skrátka nenapcháte toľko reklám a ich účinnosť sa doteraz ťažko meria. Aj z tohto dôvodu je mobilná reklama lacnejšia a najmä gigantu ako je Google tak klesajú tržby.

Google už navyše oznámil, že jeho vyhľadávač ľudia tento rok prvýkrát častejšie navštívili z mobilného internetu než toho plnohodnotného. Podľa analytickej spoločnosti eMarketer sa okrem toho tento rok v USA prvýkrát očakáva hodnota predanej reklamy na mobilnom webe vyššia ako na plnohodnotnom: 12,85 oproti 12,82 miliardy dolárov.

Úlohou ďalších rokov tak je presvedčiť užívateľa aj inzerentov o jasnej väzbe mobilnej reklamy a predaja tovaru. Tým by vzrástla aj cena mobilných reklamných formátov. Ak však tlačítka "Buy" uspejú, vyvstáva tiež podľa New York Times otázka, čo to urobí so samotnými weby maloobchodníkov. V tieni jednoduchého nakupovania cez veľké internetové služby by totiž mohla úplne zaniknúť autonómia ich vlastných webov.

01 - Modified: 2007-07-22 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Suverénne najrýchlejší tereniak
01 - Modified: 2022-09-13 12:32:16 - Feat.: - Title: Niektoré aplikácie so sebou nesú „pocit výhry“. Mení internetová závislosť mozog? 02 - Modified: 2022-09-09 22:01:00 - Feat.: - Title: Správcovia hesiel majú veľa úžasných funkcií, ktoré možno nepoužívate 03 - Modified: 2022-08-31 15:00:00 - Feat.: - Title: Google, AOL či Yahoo. Pozri sa, ktorí giganti vládli internetu v minulosti a kto im kraľuje teraz 04 - Modified: 2022-07-26 07:41:11 - Feat.: - Title: Hotelová wi-fi je nebezpečná. Bezpečnosťou práce cez internet je vhodné zaoberať sa už doma 05 - Modified: 2022-06-27 06:18:27 - Feat.: - Title: Vysvetľujeme: Čo je Metaverzum a ako by malo ovplyvniť budúcnosť našich životov?
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
03. október 2022 01:52