Štartujete svoj biznis a stojíte pred otázkou, ako by malo vyzerať vaše logo? Pýtate sa, čo je pri tvorbe loga najdôležitejšie? Koncept značky stojí najmä na farbe a type písma, teda fonty. Pozrite sa, aké farby či písmo používa 100 najznámejších spoločností na svete a nájdite tú správnu kombináciu pre váš biznis.
Štúdie ukazujú že farba produktu má 60 až 80 percentný vplyv na zákazníka a jeho rozhodnutie. Značka a farebnosť loga rozhodujú už v prvom momente, pretože farba je práve tá, ktorú si klienti či zákazníci všímajú ako prvé. Zlý výber farby môže pre váš biznis znamenať spomalenie alebo beh na dlhé trate.
Farba však nie je rozhodujúca len pri tvorbe loga, ale tiež pri vytváraní webstránky alebo produktu. Pozrite sa, ako farby vplývajú na zákazníkov.
Červená
- vášnivá
- agresívna
- energická
- provokatívna
- pútajúca pozornosť
Hodí sa pre gastronómiu, technológie, autá či agrokultúru. Táto farba sa vôbec nehodí pre energetické spoločnosti, finančný sektor, letectvo či odevný priemysel.
Fialová
- sofistikovaná až mystická
- honosná
- nostalgická
- tajomná
- duchovná
Hodí sa pre finančný sektor, technológie či zdravotníctvo. Nie je vhodná pre energetické spoločnosti či agrokultúru.
Modrá
- najobľúbenejšia farba pre logá či značky
- dôveryhodná
- spoľahlivá
- bezpečná
- zodpovedná
Hodí sa pre energetický a finančný sektor, letectvo, technológie, agrokultúru i zdravotníctvo. Obľúbená nie je v odevnom priemysle, v gastronómií a v automobilnom sektore.
Zelená
- evokuje sviežosť, pokoj a zdravie
- tmavšia zelená znamená skôr blahobyt
- svetlejšie tóny značia pokoj
- prestížna
Táto farba je obľúbená v energetickom, finančnom a gastronomickom sektore, v domácnostiach a hodí sa aj pre technológie. Nie je vhodná v letectve, v odevnom a automobilovom priemysle.
Žltá
- evokuje nádej a optimizmus
- stimuluje kreativitu a energiu
- ľahko zaujme zákazníka
- pozitívna a teplá farba
- motivačná
Je vhodná pre energetický a gastronomický sektor a tiež pre domácnosti. Nehodí sa do finančného či odevného priemyslu, vynechať by ste ju mali aj v letectve, v automobilovom priemysle a v technológiách.
Oranžová
- vitálna
- zábavná
- hravá
- bohatá a bujná
Oranžová je obľúbená v zdravotníctve a v technológiách, nehodí sa pre energetický, finančný, odevný a automobilový sektor.
Hnedá
- zemská
- prírodná
- jednoduchá
- trvácna, odolná
Hodí sa pre odevný a automobilový priemysel, obísť by ste ju mali v prípade finančného sektora, letectva či technológii.
Čierna
- prestížna
- hodnotná
- nadčasová
- sofistikovaná
Čierna je najvhodnejšia pre odevný a automobilový priemysel a tiež pre technológie. Nie je obľúbená v energetickom, finančnom a gastro sektore, nehodí sa ani pre zdravotníctvo a letectvo.
Biela
- čistá
- poctivá
- ušľachtilá
- jemná, nežná
Biela je najobľúbenejšia v odevnom sektore a v zdravotníctve, nehodí sa pre finančný sektor a gastronómiu.
Okrem farby by ste pri tvorbe mali mať na mysli aj typ písma, ktorý pre logo použijete. Tu je prehľad niektorých typov fontov a ich význam.
SERIF
Znaky s akcentom na konci písmen.
- Spoľahlivý
- Dôveryhodný
- Nápadný
- Konvenčný
SANS SERIF
Znaky bez akcentu na konci písmen.
- Sviežy
- Rozšírený
- Moderný
- Nestranný
- Uznávaný
SLAB SERIF
Písmená s pevným, pravouhlým akcentom.
- Hrubý
- Robusný, silný
- Moderný, súčastný
SCRIPT
Písmo, ktoré imituje „skutočný“ rukopis.
- Ženský
- Pôvabný, zdvorilý
- Zaujímavý
- Umelecký
MODERN
Znaky, ktoré sú viac geometrické a ostré.
- Výrazný
- Vkusný
- Trendy
- Inteligentný
Zdroj: Entrepreneur.com, Thelogofactory.com, Inc.com, Logodesignworks.com a Blog.marketo.com