To, o čom sa dlho len rozprávalo, je oficiálne tu. VW má novú kombi verziu najostrejšieho Golfa v ponuke. Volkswagen ním dvíha latku v rodiacej sa kategórii „ostrých“ kombíkov. Až doteraz v nej totiž kraľovali Škoda Octavia RS Combi a Ford Focus ST Combi, no Golf na rozdiel od nich prináša v rodinnom balení pohon oboch náprav a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 s. Iba pre porovnanie praktická Škoda zvládne túto disciplínu za 6,9 s a Ford za 6,6 s.
V útrobách Golfu R Variant nájdeme rovnakú techniku ako v hatchbacku. Znamená to, že pod kapotou pracuje prepĺňaný 4-valec 2,0 TSI. Aj v kombi dosahuje známe výkonové parametre 221 kW (300 k) a 380 Nm. Motor je štandardne spojený so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Krútiaci moment putuje na všetky štyri kolesá pomocou systému 4MOTION.
Ten využíva medzinápravovú spojku Haldex piatej generácie. Na oboch nápravách je navyše elektronická uzávierka diferenciálu. Tento prvok spolupracuje s ESP a pri rýchlom prejazde zákrutou pribrzďuje vnútorné odľahčené koleso, čím redukuje nedotáčavosť. Výsledkom sú viac než zaujímavé dynamické parametre. Zrýchlenie z 0 na 80 km/h za 3,8s a na 100 km/h za 5,1 s. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 km/h.
Aj Golf R Variant dostane do vienka dvojstupňový stabilizačný systém. Vodič teda môže jazdiť s plne aktívnou stabilizáciou, alebo po stlačení tlačidla v športovom režime stabilizačného systému. V prípade potreby ho však môže aj úplne vypnúť. Samozrejmosťou je aj progresívne variabilné riadenie s elektrickým posilovačom. Riadenie má v blízkosti centrálnej polohy nižší prevodový pomer, ktorý sa smerom ku krajným polohám zvyšuje.
Výsledkom by mala byť lepšia reakcia na pohyb volantu pri vjazde do zákruty a naopak ľahšie riadenie v krajných polohách napríklad pri parkovaní. Súčasťou príplatkovej výbavy bude aj adaptívny podvozok, ktorý ponúka 5 jazdných režimov: Eco, Normal, Comfort, Individual a Race.
Zvonku Golf R Variant od bežných kombíkov odlíši tradičný bodykit, štyri koncovky výfuku a 18" disky kolies s pneumatikami 225/40 R18. V rámci príplatkovej výbavy si však môžete objednať aj 19" kolesá. Interiéru, rovnako ako v hatchbacku, dominujú športové sedadlá, čalúnené alkantarou a trojramenný volant. Najväčším rozdielom však bude 605 l batožinového priestoru. Na európsky trh príde Golf R Variant na jar roka 2015.
Pripravený v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: Volkswagen