Značka Oppo zatiaľ nie je v našich končinách práve najznámejšia. Fanúšikovia smartfónov ju však iste poznajú a registrujú už dlhšie. Zatiaľ si „nevydupala“ na našom území také meno ako jej krajania Xiaomi či OnePlus.
Iste, môže za to i fakt, že spomínané dve značky už majú za sebou výraznejšiu expanziu do Európy. Oppo sa zatiaľ držalo opodiaľ, no stáva sa čoraz dravejším a z hľadiska svetových predajov smartfónov nie je žiadne béčko.
V júni mu podľa analytickej spoločnosti Counterpoint Research patril 11-percentný podiel na svetovom trhu za prvý kvartál roku 2021. Oppo totiž vzniklo ešte v roku 2004 a patrí pod krídla obrieho konglomerátu BBK Electronics. Táto materská firma má pod sebou aj práve už zmieňované OnePlus, no i značky ako Vivo či Realme. Aj tie sa u nás stávajú čoraz známejšie.
O sile BBK Electronics sa dá navyše spraviť lepší obraz z toho hľadiska, že ak spočítame predaje Realme, Vivo, Oppo a OnePlus, vznikne z toho svetová jednotka v predajoch, ktorá predbehla aj Samsung či Apple. Uvidíme, ako sa preň situácia vyvinie po uzavretí analýzy druhého kvartálu tohto roka, no Oppo je čoraz silnejšie a prichádza zamiešať karty.
Pozrite si galériu nafotenú týmto zariadením:
Zaujme dizajnom
Na slovenský trh vstupovala značka s dvojicou smartfónov, Oppo Reno 5Z a Oppo Reno 5. Práve druhý menovaný sme v redakcii testovali počas dvoch týždňov. Smartfón stojí približne 450 eur a túto sumu vzhľadom na výbavu nepovažujeme za nízku.
Je to síce poctivá stredná trieda, no nie ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.