StoryEditor

01.08.2014, 00:00
Autor:
apnapngrigri
Oslovili sme bežcov z celého Slovenska a vybrali pre vás tie najlepšie trasy.

Inšpirujte sa originálnymi, ale osvedčenými bežeckými trasami z rôznych regiónov.

Devínska Kobyla (Bratislava)

Dĺžka: 7 km
Prevýšenie: 361 m
Trasa: Strmé sady (Dúbravka) – okolo Devínskej Kobyly – Strmé sady
Povrch: lesná cesta
Náročnosť: stredne ťažká (neznačená)

Krásna trasa v prostredí Malých Karpát je mierne vlnitá, s prudším stúpaním na začiatku a (najmä) na konci. Vedie po lesných chodníkoch a cestách. Štart je na konci mestskej časti Dúbravka v časti Strmé sady (N48°11.062 E17°00.870). Po 130 m odbočíte doľava do lesa. Približne na konci štvrtého kilometra odbočíte doprava (pozor, sú tam dve hneď odbočky za sebou, použite tú druhú). Po ďalších asi 40 m sa zľava pripája cesta, po ďalších 20 m sa cesta rozdvojuje, choďte vľavo. Na kilometri 6,31 odbočíte doprava, cesta sa hneď rozdvojuje a pokračujete pravou. Po ďalších asi 20 m sa znovu rozdvojuje, pokračujete ľavou. Trasa sa dá zvládnuť zhruba za 40 minút.

Kamenáč (Plavecký Štvrtok)

Dĺžka: 11 – 18 km
Prevýšenie: 117 m
Trasa: Starý kamenný mlyn – lesy Malých Karpát
Povrch: lesná cesta (piesok/hlina/štrk)
Náročnosť: ľahká

Nádherná, nenáročná trať v príjemnom prostredí borovicových lesov. Štartuje sa od parkoviska pri Starom kamennom mlyne (Kamenný mlyn – Vajarský) pri Plaveckom Štvrtku (respektíve pri Lozorne). Vybiehate popri ceste smerom na Plavecký Štvrtok a k potoku Močiarka. Asi sto metrov za Močiarkou zabočíte doprava na cestu, ktorá vás bude viesť popod D2 smerom do lesa. Trasa sa dá natiahnuť až na 18 kilometrov, ale podľa chuti a kondície môžete zvoliť aj kratší variant.

Marianka (Bratislava)

Dĺžka: 9,6 km
Prevýšenie: 263 m
Trasa: futbalové ihrisko – Mariánsky potok – Vydrica – futbalové ihrisko
Povrch: asfalt/lesná cesta
Náročnosť: stredne ťažká (neznačená)

Marianka pri Bratislave je nielen vyhľadávaným pútnickým miestom, ale obklopujú ju aj nádherné lesy, v ktorých sa dá príjemne zabehať. Stredne náročná trasa s dvoma stúpaniami štartuje na futbalovom ihrisku. Cez ulicu Športová vbehnete priamo do lesa. Pokračujete cestou až k Mariánskemu potoku, potom pozdĺž neho až k prvej odbočke vľavo. Tam zabočíte a lesnou cestou sa vrátite na späť na ihrisko.

Železná studienka (Bratislava)

Dĺžka: 21,1 km
Prevýšenie: -
Trasa: okruh na Železnej studienke
Povrch: asfalt
Náročnosť: ľahká (značená)

Jedna z mála (presnejšie zo štyroch) značených bežeckých trás v hlavnom meste. Polmaratónsky okruh je vyznačený v obľúbenej oddychovej lokalite Železná studienka. Na štartovej tabuli nájdete aj tipy na rozcvičku, zhruba 2,2 km trate je v noci osvetlených. Na trati nájdete značenia kilometrov, vďaka čomu si môžete zvoliť aj kratšie trasy. Vedie príjemným prostredím mestského lesoparku.

Okolo rybníka Košiare (Rajec)

Tip Maratón klubu Rajec

Dĺžka: 8 km
Prevýšenie: 20 m
Trasa: Rajec – Košiare – Šuja – Rajec
Povrch: asfalt/lesná cesta
Náročnosť: ľahká (neznačená)

Počas kombinovanej trasy vás čakajú približne 3 km na asfalte, no zvyšok si budete užívať na lesnej ceste a v čistom vzduchu. Vyštartujete do Považskej Bystrice. Keď opustíte Rajec, bude vás čakať odbočka doľava. Po približne jednom kilometri sa ocitnete pri rybníku Košiare, ktorý spolu s horami poskytuje nádherné výhľady. Táto scenéria vám jednoducho nedovolí myslieť ani na bolesť ani na nič iné, čo by vás mohlo obmedzovať. Často tu vidieť lesnú zver. Po približne piatich kilometroch sa ocitnete nad dedinou Šuja. Po asfalte zbehnete dolu kopcom do Rajca, čím sa aj opticky vytvorí krásny okruh. Kto si chce tréning v prírode predĺžiť, môže obehnúť rybník Košiare po celom jeho obvode.

Rajecký Borošovec

Tip Maratón klubu Rajec

Dĺžka: 17 km
Prevýšenie: 200 m
Trasa: Rajec – Šuja – Vlčia jama – Domaniža – Trstená – Šuja – Rajec
Povrch: asfalt/lesná cesta/kros
Náročnosť: mierne ťažká (neznačená)

Na tejto trase si môžete zatrénovať na rovnomenné preteky, ktoré každý rok na jar organizuje Maratón klub Rajec. Ide o náročnejšiu trať, ktorá dobre vytrénuje stehná každého bežca. Začínate v Rajci odkiaľ prebehnete do obce Šuja, odtiaľ do bane na piesok, prejdete na poľnú cestu a okolo smetiska do doliny Mladý háj. Treba sa vybrať doprava okolo horárne Vlčia jama. Krátko nato začne trať stúpať. V niektorých miestach je dosť náročná, no nie nezvládnuteľná. Postupným stúpaním sa ocitnete až nad obcou Domaniža. Od tohto bodu sa trať začne zvažovať a ocitnete sa na konci doliny Suchá, v ktorej podľa legendy Jánošíkova družina zabila domanižského farára. Odtiaľto už pobežíte iba nadol v tichom prostredí. Zhruba po troch kilometroch sa ocitnete v Trstenej, odkiaľ máte dve m...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-08-30 07:34:00 - Feat.: 0 - Title: Producenti filmu World Trade Center splnili svoj sľub
01 - Modified: 2024-04-24 11:18:12 - Feat.: - Title: Správna výživa obsahuje dostatočný, nie nadmerný príjem bielkovín 02 - Modified: 2024-04-24 11:10:50 - Feat.: - Title: Zástupcovia športových zväzov diskutovali s najvyššími predstaviteľmi Ministerstva cestovného ruchu a športu SR, zväzy by mali na rok 2024 dostať o 20 percent viac financií 03 - Modified: 2024-04-18 08:03:39 - Feat.: - Title: Z behania v kopcoch bude mať úžitok každý 04 - Modified: 2024-04-18 07:58:19 - Feat.: - Title: Slovenská priorita na MS družstiev v chôdzi v Antalyi – získať miestenky v miešanej štafete na olympijské hry v Paríži 2024 05 - Modified: 2024-04-17 08:23:46 - Feat.: - Title: Sto dní pred otvorením Hier XXXIII. olympiády v Paríži Slovensko len so 14 miestenkami
menuLevel = 2, menuRoute = style/vikend, menuAlias = vikend, menuRouteLevel0 = style, homepage = false