Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.09.2019, 12:03

Greta z pohľadu marketingu: Ikonická influencerka zrodená zo sociálnych sietí

Zásadnú úlohu zohráva silný príbeh, kontroverznosť, emócie a schopnosť polarizovať názory. A jej vek.

Greta z pohľadu marketingu: Ikonická influencerka zrodená zo sociálnych sietí
Zdroj: Reuters

Šestnásťročná švédska aktivistka Greta Thunbergová je nositeľkou jedného z najskloňovanejších mien súčasnosti.

Podľa expertov je z pohľadu osobného marketingu nevídaným úkazom. Zásadnú úlohu zohráva silný príbeh, kontroverznosť, emócie a schopnosť polarizovať názory. A jej vek.

"Keby to nebola šestnásťročné dievča, o téme klimatických zmien by sme sa asi nebavili," myslí si Karel Komínek z Inštitútu pre politický marketing.

Odlišnosť dôležitejšia než samotný problém 

Odlišnosť Grety je podľa neho pre verejnosť mnohokrát dôležitejšia ako samotný problém.

Svet mladú aktivistku Gretu Thunbergovú objavil pred rokom, odvtedy svojím príkladom inšpirovala milióny mladých, aby bojovali za zelenšiu budúcnosť.

Stretla sa s mnohými poprednými svetovými politiky. Marketingoví experti vyzdvihujú schopnosť zaujať, ale aj polarizovať spoločnosť.

Najvýbušnejšie meno na zemeguli 

"Jej osobný marketing je jednoznačne skvelý," myslí si odborník na reklamu Vilém Rubeš.

"Momentálne je to asi najvýbušnejšie meno na zemeguli," dodáva s tým, že za výbušnou zmesou stojí hlavne odlišnosť a kontroverzie.

90% zľava na predplatné

Získajte neobmedzený prístup k objektívnemu a nestrannému obsahu teraz len za 0,9 € na mesiac.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.