StoryEditor

Rakúsko zaplavuje vlna nových obchodov. Sú úspešné vďaka Slovákom

29.03.2015, 20:53
Hainburg často navštevujú naši zákazníci kvôli potravinám, či značkám, ktoré u nás chýbajú.

Nové obchodné centrum Galleria Danubia v Hainburgu s výmerou približne 14 000 štvorcových metrov prenajímateľnej plochy ponúka najmä také predajne, ktoré nemajú zastúpenie na slovenskom trhu. Rozširujú tak ponuku obchodov s rakúskymi značkami.

Rozhoduje to, čo chce zákazník

Poloha Retail parku na začiatku mesta je atraktívne aj pre potenciálnych zákazníkov z Bratislavy a blízkeho okolia. Uvedený koncept je v Rakúsku veľmi obľúbený vzhľadom na jeho častý výskyt v mestách a dedinách po celej krajine. Klasické obsadenie takýchto konceptov pozostáva zo supermarketu, z drogérie, obuvi, módy, detskej módy a hračiek, doplnkov do domácnosti a chovateľských potrieb. Podľa Andreja Mardiaka, konzultanta prenájmov maloobchodných priestorov spoločnosti Colliers International, centrum podobného typu nájdeme aj na Slovensku. „Medzi Bratislavčanmi je napríklad obľúbený koncept supermarketov Merkur, ktorý sa orientuje na kvalitnejšie potraviny, z čoho vyplýva aj vyššia cena,“ tvrdí Mardiak.


Hainburg - nákupné centrum Galleria Danubia, Rakúsko. Snímka: HN/Peter Mayer.

Trendy v nákupných centrách

Retailový trh napríklad vo Viedni pozostáva z klasických nákupných centier – SSC, Donau Center, Stadion Center, ale zákazníci radi navštevujú aj kamenné predajne v centre mesta, ktoré sa združujú hlavne na obchodných uliciach tzv. High Street ako Kärtner či Graben Strasse. Uvedené projekty sa v Rakúsku už realizujú niekoľko desiatok rokov, momentálne sa bez nich nezaobíde skoro žiadna rakúska obec či mesto. Podľa Andreja Mardiaka slúžia pre obyvateľov ako rýchla a praktická možnosť nákupu s pohodlným parkovaním a s ponukou viacerých sortimentov na jednom mieste. „Zábava a voľný čas sú pre nákupné centrá dôležitou funkciou, ktorá ich zatraktívňuje v porovnaní s konkurenciou. Dnešný trend voľnočasových aktivít sa zameriava hlavne na koncepty pre deti.“

Vhodná alternatíva do ďalších miest

„Na Slovensku prvé retailové parky začali otvárať v regionálnych mestách po roku 2002 prevažne rakúski developeri. Doteraz sa u nás otvorilo zhruba 80 projektov, stále sa projektujú a pripravujú ďalšie lokality prevažne do miest s nižším počtom obyvateľov. „Retailové parky sú pre nájomcov vhodná alternatíva, ako vstúpiť do menších miest. Najmä výška nájmu a prevádzkových nákladov sú v retailových parkoch rádovo nižšie ako v konceptoch s vnútornými pasážami a krytým parkoviskom,“ uzatvára Andrej Mardiak.


Pre nákupné centrá platia základné pravidlá:

– kvalitný komplex nájomcov – obsadenie centra silnými a obľúbenými značkami na danom trhu

– vhodne zvolená veľkosť centra vzhľadom na kúpyschopnosť a konkurenciu

– prehľadnosť a jednoduchá orientácia zákazníka v rámci centra

– rôzne kultúrno-zábavné podujatia a akcie orientované na podporu predaja

Zdroj: Colliers International

Chcete vedieť viac? Zajtrajšie Hospodárske noviny ponúkajú 16-stranový špeciál!

01 - Modified: 2007-04-25 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Chelsea túži po odplate
01 - Modified: 2024-12-20 14:00:00 - Feat.: - Title: Vianoce na poslednú chvíľu? Nezúfajte, tieto darčeky kúpite za pár minút 02 - Modified: 2024-12-13 14:00:00 - Feat.: - Title: TRINÁSŤ tipov, ako po vianočných nákupoch NEZBANKROTOVAŤ 03 - Modified: 2024-12-12 15:35:34 - Feat.: - Title: Babiš odkazuje, že Pallovej kožuch určite nekupoval, lebo zvieratká má rád. Šatník jeho manželky hovorí o inom 04 - Modified: 2024-12-04 08:20:07 - Feat.: - Title: Nákupnému šialenstvu menom Black Friday dominuje online nakupovanie cez mobilné aplikácie 05 - Modified: 2024-11-21 23:51:49 - Feat.: - Title: Vianoce v Eurovea
menuLevel = 1, menuRoute = svet, menuAlias = svet, menuRouteLevel0 = svet, homepage = false
22. december 2024 20:47