Pátranie po nezvestnom lietadle malajzijských aerolínií Boeing 777-200, ktoré začiatkom marca zmizlo niekde nad Indickým oceánom, vstúpilo do novej fázy. Informovala o tom agentúra DPA.
Do južnej časti Indického oceánu už priplávali lode vybavené robotickými ponorkami, aby preskúmali kaňony a končiare ležiace až 6000 metrov pod morskou hladinou.
Nové pátranie sa začalo po niekoľkých mesiacoch technických analýz a mapovania morského dna s rozľahlou plochou, kde sa predpokladá, že by sa mohli nachádzať trosky havarovaného lietadla.
Podľa Austrálskeho úradu pre bezpečnosť dopravy (ATSB)do nanovo zmapovanej oblasti už priplávala austrálska loď GO Phoenix, na palube ktorej sú robotické ponorky vybavené špeciálnymi sonarmi a kamerami určenými na prieskum členitého morského dna s hlbokými kaňonmi, vysokými podmorskými hrebeňmi a končiarmi sopečného pôvodu.
Dnes priplávala do austrálskeho prístavu Perth aj holandská loď Fugro Discovery určená na prieskum morského dna, ktorá do oblasti, kde už operuje GO Phoenix, dorazí najneskôr v piatok.
Tretia loď Fugro Equator, ktorá sa zúčastňovala mapovania terénu, sa po nevyhnutnej prestavbe na prieskumné účely do pátrania zapojí koncom októbra.
Všetky tri lode si prenajali vlády Austrálie a Malajzie, z ktorých každá do spoločného úsilia prispela sumou vo výške 60 miliónov dolárov.
Za účelom pátrania po nezvestnom boeingu bolo zmapovaných 111.000 štvorcových kilometrov predtým nepreskúmaného dna Indického oceánu. Oblasť pátrania sa presunula ďalej na juh po tom, ako experti na základe výpočtov zistili, že lietadlo pred zrútením sa do oceánu, mohlo zaletieť ďalej, ako sa pôvodne predpokladalo.
Oblasť pátrania s rozlohou 60.000 kilometrov štvorcových sa nachádza približne 1800 kilometrov od mesta Perth a tvorí ju pomerne úzky, ale dlhý pás mora, kde bol 8. marca zaznamenaný posledný kontakt s havarovaným lietadlom.
Pátranie po lietadle môže trvať až rok. Každá z lodí má približne 30 členov posádky, ktorí budú pracovať v 12-hodinových zmenách, avšak lode sa každých 30 dní budú musieť vrátiť do Perthu, aby tam doplnili zásoby a palivo.
Šéf ATSB Martin Dolan, ktorý celú pátraciu operáciu riadi, pre denník Guardian povedal, že v otázke výsledku pátrania je "opatrne optimistický", ale zároveň upozornil, že oblasť, v ktorej sa bude pátrať je mimoriadne rozsiahla a morské dno natoľko členité, že aj najmodernejšia technika bude musieť pracovať na hranici svojich možností.
Let MH370 spoločnosti Malaysia Airlines z Kuala Lumpuru do Pekingu zmizol z obrazoviek radarov 8. marca. Na palube stroja Boeing 777 bolo 239 ľudí, väčšinu cestujúcich tvorili čínski občania. Odvtedy niet po lietadle ani stopy.