Určite túto funkciu Google poznáte. Začnete písať hľadaný dotaz, a vyhľadávač vám ponúkne návrh na základe toho, čo ľudia najčastejšie v súvislosti s týmto dotazom hľadali.
Na základe tejto funkcie vytvoril český jazykovedec, matematik, a výtvarník Jakub Marian mapu stereotypov v Európe. Upozornil na ňu britský portál Independent.
Do Google napísal „Why is (country name) … “, v preklade „Prečo je (názov krajiny) … .“ Použil na to americkú verziu Google z októbra 2016 a to čo mu z toho vzišlo zaznamenal na mapu Európy.
Pri Slovensku mu Google doplnil „not in FIFA“. Z toho vyplýva, že ľudí najviac v súvislosti so Slovenskom zaujíma, prečo nie je vo futbalovej hre FIFA.
Túto metódu sme vyskúšali aj my a do Google sme zadali Why is Slovakia – Prečo je Slovensko.
Vyskočili nám štyri možnosti na doplnenie: so poor – také chudobné, famous- slávne, called country in the heart of Europe – nazývané krajinou v srdci Európy a so rich – také bohaté.