Vaša škola – École des hautes études commerciales, v preklade Škola vysokých obchodných štúdií, známa ako HEC – sa nachádza pravidelne na prvých miestach prestížnych rebríčkov, ako sú tie, ktoré zostavujú The Economist alebo Financial Times. Aké sú dôvody tohto úspechu?
Existuje viacero rebríčkov, každý z nich je iný. Špecifickosť HEC je v dvoch veciach. Sme na vrchole rebríčka bez ohľadu na to, o akej publikácii hovoríme alebo ktorý program hodnotí. Existujú rebríčky, ktoré sa zaoberajú celoživotným vzdelávaním – pre účastníkov vo veku okolo 40 rokov –, a také, ktoré sa pozerajú na programy určené študentom, ktorí práve končia štúdium, ako napríklad Master in Management. Niektoré školy sú v jednom segmente silnejšie, v iných slabšie. Špecifikom HEC je, že bez ohľadu na program alebo publikáciu sme umiestnení veľmi dobre.
To je trochu prekvapivé, nie?
Čo sa týka programov, mohol by si človek myslieť, že dynamika hodnotenia je podobná, že sa kritériá rebríčkov až tak nelíšia. Čo sa týka publikácií, je to trochu prekvapujúce, áno, pretože ich očakávania sú veľmi odlišné. S jedným by sme mohli byť veľmi v súlade a s druhým vôbec nie. Môžu mať rozdiely, ale vo všeobecnosti sú založené na základných bodoch, pri ktorých máme vždy veľmi dobrú pozíciu.
Môžete to spresniť?
Vezmite si Financial Times. Kladú veľký dôraz na internacionalizáciu. Až 75 percent našich profesorov pochádza z celého sveta. Medzi študentmi je to 50 až 90 percent v závislosti od programu. Veľmi dôležitý je pre nich aj kariérny rozvoj. A u nás sa ukazuje, že študenti bez ohľadu na program po ukončení štúdia na HEC výrazne napredujú vo svojich kariérach.
Prečo?
Zostáva vám 91% na dočítanie.