Civilná letecká doprava v Rusku prežila a adaptovala sa na západné sankcie, problémy sa však množia. Vedenie aeroliniek odporúča pilotom, aby nad defektmi privierali oči a pokúsili sa za každú cenu udržať stroje v prevádzke, píše nezávislý portál Proekt.
Na letisku v Kazani sa tento rok v januári stala znepokojujúca nehoda. Z motorov Boeingu 737 pri štarte vytieklo palivo a prúdom sa lialo na zem. Na palube stroja spoločnosti Norwind bolo v tej chvíli 190 pasažierov.
Technikov ani pilotov to však príliš neprekvapilo. „Ukázalo sa, že pri tomto stroji k tomu došlo už po niekoľkýkrát. Ale v palubnom denníku o tom nič nebolo. Vedenie aeroliniek požiadalo, aby sa nič nezapisovalo,“ zveril sa nezávislému investigatívnemu portálu Proekt nemenovaný pilot.
Improvizácia
Príhoda z Tatarstanu ukazuje, že ruské aerolinky sa v dôsledku hospodárskych sankcií stretávajú s čoraz väčšími technickými problémami. Civilná letecká doprava nemá prístup k náhradným dielom zo Západu a dopravcovia musia improvizovať, aby zvyšok prevádzkyschopných lietadiel udržali v chode.
Aby prípadné defekty nezapisovali do...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.