Americký technologický gigant Meta v piatok oznámil, že pre prísne pravidlá Európskej únie týkajúce sa transparentnosti od októbra zakáže politické reklamy na všetkých svojich platformách. Informujú o tom agentúry Reuters a AFP a portál Euronews.
„Je to ťažké rozhodnutie, ktoré sme prijali v nadväznosti na blížiace sa nariadenie o transparentnosti a cielení politickej reklamy (TTPA), ktoré prináša značné prevádzkové a právne neistoty,“ uviedla Meta.
Spoločnosť na svojich platformách Instagram, Facebook, Threads a Whatsapp zakáže všetky reklamy týkajúce sa politiky, volieb alebo aktuálnych sociálnych problémov.
Pridá sa tak k materskej firme Googlu Alphabet, ktorá sa rozhodla učiniť rovnaký krok minulý november.
TTPA je nariadenie zamerané na boj proti dezinformáciám a zahraničnému zasahovaniu do volieb v členských štátoch EÚ.
Legislatíva od veľkých technologických firiem vyžaduje, aby zreteľne označovali politickú reklamu, ako aj kto si ju objednal, v akom rozsahu či na ktoré voľby je zameraná.
Do platnosti vstúpila v apríli 2024, no väčšina jej ustanovení sa začne naplno uplatňovať až 10. októbra tohto roka. Za jej porušenie hrozia firmám pokuty až do výšky šesť percent z ich ročného obratu.
Meta tvrdí, že záväzky vyplývajúce z nového nariadenia vytvárajú pre zadávateľov reklám a platformy v EÚ príliš zložité a neisté prostredie. Nové pravidlá podľa nej v konečnom dôsledku poškodia samotných Európanov.
„Veríme, že personalizované reklamy sú kľúčové pre širokú škálu inzerentov vrátane tých, ktorí sa zapájajú do kampaní na informovanie voličov o dôležitých spoločenských otázkach, ktoré formujú verejnú diskusiu,“ vyhlásila spoločnosť.
