Sledujte nás na Instagrame

@tyzdennik_temaFacebook
22.11.2019, 15:00

Slovenka o rodine s ôsmimi deťmi. Ako stíha výchovu i podnikanie?

  • „Mať toľko detí znamená, že ste divní v očiach mnohých ľudí,“ vraví NIKA MACINSKÁ (44), ktorá má osem detí.
  • Dobre čítate, naozaj ich má až osem, čo dnes nebýva bežné.
  • „Mnohodetné rodiny si spájajú s nižšou inteligenciou, členstvom v nejakej sekte, národnostnými menšinami, alebo je to prinajmenšom spojené s katolicizmom, a teda prijatím svojho kríža. Ale takto to ja nevnímam,“ vyhlasuje žena, ktorá okrem starostlivosti o mnohočlennú rodinu stíha aj venovať sa sebe, písať knihu, koučovať a podnikať.
  • Ako to dokáže?
Slovenka o rodine s ôsmimi deťmi. Ako stíha výchovu i podnikanie?
Zdroj: Katarína Haršányová

Človek by si myslel, že keď máte osem detí, už vám na nič iné nezostáva čas. Vy však podnikáte. Čo presne robíte?
Mojou hlavnou pracovnou náplňou je v súčasnosti poradenstvo v oblasti výchovy, osobnostný a tiež biznis mentoring. Okrem toho organizujem workshopy pre rodičov o tom, ako sa dajú či nedajú zvládať emócie ich detí. O tejto téme som dokonca napísala knihu: Ako dať deťom to, čo naozaj potrebujú. A v súčasnosti pripravujem ďalšiu knihu, ktorá bude pre ženy a bude o tom, ako hľadať – zámerne nehovorím nájsť – seba samu, ako prijímať seba takú, aká som, a rovnako prijímať a rešpektovať iných ľudí, a tiež o tom, čo sú to hranice, ako im porozumieť a ako si ich zdravo nastavovať.

Máte toho dosť veľa...
A to nie je všetko. Podnikať som začala pred 12 rokmi a v priebehu toho času som vytvorila vlastnú značku oblečenia imani. Má to svoju históriu. Mne osobne sa nepáči plytvanie zdrojmi a konzumný spôsob života, a tak som dosť dlho váhala, či mám do tohto sveta, kde je už beztak množstvo oblečenia, priniesť ďalšie kusy. Ale je to niečo, čo ma lákalo od detstva, počas gymnázia som zvažovala štúdium módnej tvorby, no nakoniec som vyštudovala manažment. Pred pár rokmi som sa predsa len rozhodla to skúsiť. Ale nechcela som vyrobiť len ďalšie zvršky, ktoré by zapadli niekam do šatníkov. A tak vznikla moja značka ako móda s posolstvom. Krásne dotvára to, čo sa snažím odovzdávať svetu svojimi knihami, workshopmi alebo poradenstvom.

Móda s posolstvom? S akým, ak sa smiem spýtať?
Moje oblečenie hovorí k svojej novej majiteľke a nositeľke. Posolstvo nie je priamo viditeľné zvonku, je ukryté vnútri oblečenia. Každý kúsok prejde mojimi vlastnými rukami niekoľkokrát, kým putuje k svojej novej majiteľke. Na mieste, kde je označenie veľkosti a značky, je aj jedno slovo, ktoré hovorí o hodnote tej ženy, ktorá toto oblečenie nosí. Dávam tam rôzne slovíčka, napríklad milovaná, cenná, nádherná…

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu týždenníka Téma. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si balík Digital alebo si nechajte týždenník posielať priamo do vašej schránky.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.