Ak niekomu zo svojich známych poviete, že kupujete kombi s dieselom, môžem takmer so stopercentnou istotou povedať, že čakáte, prípadne máte dieťa a chcete viac pohodlia a vzadu pokojne naložiť kočík či detské veci.
Na predstavu nudného a obyčajného auta môžete v tomto prípade zabudnúť. To, čo dokázal Mercedes s novým C-čkom je úžasné. Dokonca tak, že podľa môjho názoru je toto auto lepšie ako súčasná a drahšia trieda E. Kašlať na tých pár centimetrov miesta navyše.
Inteligentný kufor
Keďže sa toto auto bude kupovať kvôli kufru, začnem odzadu. Tabuľkovo to nie je žiaden rekordman, objem kufra je 490 litrov, no vzadu nájdete množstvo šikovných úchytov či dobre využiteľný tvar s rovnou nakladacou plochou. Ťažké predmety tak dáte dovnútra absolútne bez problémov.
Dokonca v balení dostanete aj exkluzívnu skladaciu „debničku“ s logom Mercedesu. A aby vám pri nakladaní nezavadzala roletka, pri otvorení kufra sa automaticky krásne zdvihne. Nemusíte ju tak vždy zaťahovať a dávať späť. Ak potrebujete ešte viac miesta, zadné sedadlá, samozrejme, sklopíte, no nie do roviny.
A keďže sme v luxusnom segmente, pod podlahou nečakajte žiadne dojazdové koleso. V našom prípade tam bola len lepiaca súprava. Sám som zažil, že toto riešenie nie je ideálne, ale trendu sa nevyhnete. Ale zato vás azda poteší, že guľu na ťahanie vozíka môžete mať s elektrickým vysúvaním. Ruky si tak nezašpiníte.
Falošný výfuk
Auto dostalo AMG paket, ktorý ho vizuálne posunul do športovej roviny. Má tvrdší podvozok, lepšie jazdné vlastnosti, vyzerá skutočne výborne, no čo je na pousmiatie, sú koncovky výfukov.
Obe sú falošné. To, čo vidíte vzadu, je len pochrómovaný plast. Ale späť k šoférovaniu. Na to, že máte v rukách kombi (so zadným náhonom), si užijete. Auto výborne sedí na cestách a zákruty si doslova vychutnáva. Aj najmä preto, že pri kombíku máte viac hmotnosti na zadnej náprave.
Samozrejme, AMG paket o sebe dáva vedieť vždy pri nerovnostiach. Úderom do interiéru sa pri výtlkoch nevyhnete. Najmä ak máte 19-palcové disky, ktoré si môžete všimnúť na obrázkoch. V ponuke výbavy však nájdete aj vzduchový podvozok plus mnoho ďalších položiek, ktoré si môžete doobjednať.
Mercedes vždy robia dokonalé detaily, ktoré sa na prvý pohľad javia ako „hlúposti“. Napríklad otváranie auta. Ak ste vodič a máte kľúče vo vrecku, len vy otvoríte auto pri svojich dverách.
Pri iných značkách (nie všetkých, samozrejme) otvorí auto, ak stojíte pri ňom, ktokoľvek. V zásade vám to môže byť jedno, no pokojne sa môže stať, že si ani nevšimnete, že vám niekto auto vykráda. Krásna je len ukážka na LED diódach, keď otvárate auto so zafarbením domodra.
Alebo obyčajné zvuky. Ak nie ste pripútaný alebo sa za jazdy kvôli niečomu odpútate, nemáte dojem, že sa v aute spustil alarm. Zatiaľ čo inde vás auto doslova vytrestá v sekunde otrasným zvukom, tu najskôr začne „diskrétne“ upozorňovať, že sa máte zapnúť.
Takisto ak vám začne prostredníctvom Bluetooth zvoniť v aute telefón, zo systému sa ozve normálny zvuk zvonenia. Nie nejaká „čínska melódia“, ako to je v 90 percentách iných áut. A podobných maličkostí je v aute milión.
Napríklad nové ovládanie multimediálneho systému (Comand), ktorý bol v minulosti otrasný, dnes preskakuje mnohých konkurentov. Nie je síce stále najlepší, ale je to už konečne Mercedes.
Pod kapotou bol umiestnený jeden z najpredávanejších motorov tejto značky s označením 220 CDI, ktorý má 170 koní. V tabuľkách sa síce píše nereálna hodnota 4 litre dieselu medzi mestami, ale aj 5,2 litra je skvelá hodnota. V meste môžete šoférovať za sedem litrov.
Auto dokáže jazdiť veľmi šetrne v ekonomickom režime, ale zasa na druhej strane vie aj pekne ožiť v režime šport plus. Nikdy by som neveril, že si s kombíkom, ktorý má 170 koní, trošku aj zadriftujem… Stačí trošku snehu či mokrej vozovky a systém vás ako-tak pustí na hranicu.
Samozrejme, so zapnutými asistentami sa auto správa úplne bezpečne. Ale ak rodinku vysadíte a pôjdete sa šmýkať na prázdne parkovisko, dáte to aj s týmto kombíkom.
V prípade sedemstupňovej automatickej prevodovky ju môžete odsúdiť len za „nešportové“ správanie. Ale kvôli „zbesilým“ jazdám si toto auto kupovať nebudete.
Z ľavej strany: Peugeot 508, Volkswagen e-Golf a testovaný Mercedes
Čo však oceníte, sú takmer bezkonkurenčné LED svetlá. Mercedes jednoducho túto technológiu ovláda na jednotku. Zhodou okolností som týždeň mal na test tri autá a všetky mali LED svetlomety – Volkswagen, Peugeot a tento Mercedes. A výkon a možnosti LED svetlometov okomentujem asi takto: Mercedes, priepasť a ostatná dvojica značiek. Viem, že je to úplne iná kategória, ale skrátka len kvôli predstave.
Špičkové je aj prepracovanie interiéru, ktorý má už celý nový dizajn. Podobne ako Mercedes triedy S. Nové ovládanie, ktoré odstránilo množstvo tlačidiel, je výborne vyriešené. Takisto aj detaily ako prešívaná koža, volant či pohodlie pri šoférovaní.
Nové C-čko je asi jeden z najvydarenejších súčasných kombíkov, ktorý má skvelé spracovanie interiéru, úžasný dizajn, no k dokonalosti mu chýba iba špičková prevodovka.
Mercedes-Benz C kombi
Základná cena: 42 500 eur
Motor: štvorvalec diesel (220 CID)
Výkon: 170 koní, 400 Nm
Pohon: zadných kolies
Spotreba: 5,2 l mimo mesta, 7 l v meste, 6 l na diaľnici
Objem batožinového priestoru: 490 l
Maximálna rýchlosť: 229 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100: 7,6 s
Hmotnosť: 1 615 kg
Snímky: Pavol Funtál / HN, autor
Video: Matej Duman / HN