Aston Martin sa zatiaľ nechystá pripojiť k trendu hybridných športových áut a nateraz ostane verný starej škole. Výkon chcú zvyšovať vyladením vlastností auta a nie pridávať zbytočné kilogramy použitím batérií a elektromotorov.
Riaditeľ Aston Martin, Dr. Ulrich Bez, sa vyjadril o plánoch značky - „Najbližšie dva roky neplánujeme postaviť hybridné auto. Namiesto vývoja hybridu sa zameriame na zlepšenie našich áut v oblasti aerodynamiky, efektívnosti motorov a znižovanie hmotnosti. Tak urobíme autá lepšími a bez zbytočného navyšovania ceny alebo nákladov vývojom drahých systémov.“ Podľa jeho filozofie má byť dobré športové auto o týchto aspektoch, a akýkoľvek hybrid túto filozofiu nenaplní. Ďalej dodal: „Hybridy sú skvelá technológia, ale keď sa pozriete na dnešné autá, najviac porúch má na svedomí práve elektronika.“
Oproti konkurencii zaostáva
V Aston Martin taktiež nezanevreli na klasické dvanásťvalcové motory. Zatiaľ čo McLaren ich vyslovene odsudzuje, Aston ho vo výhľade desiatich rokov plánuje opäť použiť. "Ak sa jedná o auto, ktoré má emócie a exkluzivitu, dvanásťvalec má v takom aute svoje miesto. Nemusí to byť ale nevyhnutne šesťliter, ale kľudne päťliter, ba dokonca i menší." Myšlienky Dr. Beza znejú zaujímavo, no mnohí vraj tvrdia, že jeho "filozofia" je len z núdze cnosť. Aston Martin totiž nie je v tomto období práve „pri peniazoch“ a tak na vývoj hybridných technológií vlastne ani nemá financie. Budúcnosť je otázna, pretože už teraz stráca na svoju konkurenciu. Ferrari F12 má 740 koní proti 565 v Aston Martin Vanquish, rovnako Aston Martin Rapide stráca v konkurenčnom boji s Porsche Panamera či inými limuzínami.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk