Lotus je britská automobilka zaoberajúca sa hlavne športovými pretekárskymi vozidlami. Vyznačujú sa výbornou ovládateľnosťou a veľmi nízkou hmotnosťou.
Model Elise je dobre známy a na trhu pôsobí už 21 rokov. Jeho modernizácia a „obnova“ v podobe nového Elise v edícii Sprint je preto na mieste, avšak tentokrát sa jeho prevádzková hmotnosť zastavila na 798 kilogramoch.
Takouto hodnotou sa nemôže pochváliť dokonca ani napríklad Smart Fortwo s hmotnosťou niečo cez jednu tonu.
Dosiahnuť zníženie hmotnosti o 41 kilogramov sa automobilke podarilo použitím li-ion batérie a nie olovenej, karbónovými sedadlami a časťami karosérie, zadným sklom z polykarbonátu, či novými kolesami z ľahkých zliatin.
Za spomenutie stojí aj fakt, že jeho hliníkové šasi váži len 68 kilogramov.
V interiéri nie je takmer nič navyše a pekným dizajnovým prvkom je napríklad nová stredová konzola, spolu s odhaleným mechanizmom radenia manuálnej prevodovky.
Prístrojový štít dostal novú grafiku a k dispozícii je vo voliteľných doplnkoch tiež rádio s USB a Bluetooth.
Srdcom nového Lotusu je benzínový 1,6 litrový motor s výkonom 134 koní a krútiacim momentom 160 Nm, alebo verzia Elise Sprint 220 s 1,8 litrovým agregátom ponúkajúcim 217 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Ten zrýchli z nuly na 60 míľ za hodinu (96 kilometrov za hodinu) za 4,1 sekundy.
Osadené sú aj Bilstein tlmiče, či Eibach predné a zadné pružiny. Systém ESP je voliteľný v režimoch Drive, Sport a Off.
Objednávky už prebiehajú a prvé kúsky by sa mali dostať k zákazníkom už od apríla.
Britská cenovka je pri 1,6 litrovej verzii v prepočte približne 42 tisíc eur a v prípade 1,8 litra je to suma 51 tisíc eur.