Citroën vo vyššej triede absentuje už nejaký ten čas. Po minuloročnom ukončení predaja modelu C5 tak najväčší Citroën zostal pri označení C4. Sedan majú v ponuke len ako „low costové“ rišenie a to model C Elysée (mimo Európy je ponuka trocha bohatšia).
História veľkých limuzín od tejto automobilky má pritom bohatú minulosť, je čakanie na veľký Citroën teda reálne? Podľa generálnej riaditeľky Citroenu Lindy Jackson určite áno.
Citroën svoje pôsobenie vo vyššej strednej triede ukončil v roku 2012 s modelom C6. O päť rokov neskôr ukončil aj výrobu C5 a s ňou prišiel tiež koniec hydropneumatického pruženia v rôznych modeloch Citroën. I keď opätovný návrat tohto typu pruženia už určite neočakávame, návrat Citroënu do vyššej triedy áno.
Generálna riaditeľka Citroënu Linda Jackson pred časom prezradila, že návrat Citroënu do vyšších tried nie je vôbec nereálny. Môžeme tak po dlhšom čase uvidieť vo vyššej triede aj novú značku?
Citroën by však nemusel ani vyvíjať novú platformu. Po odkúpení značky Opel skupinou PSA môže prísť k slovu aj ďalšia generácia Insignie s novým dizajnom pod taktovkou Citroënu. Zdieľanie modulárnej platformy by totiž mohlo v budúcnosti znížiť náklady na vývoj nového automobilu.
Hoci sa aktuálne Citroën špecializuje na skôr menšie autá, v minulosti ste si od tejto francúzskej značky mohli kúpiť aj veľké a luxusnejšie automobily. Kto si pamätá na Xantiu či veľký a luxusný XM, iste nám dá za pravdu.
I keď už nebudeme mať k dispozícii jedinečné hydropneumatické pruženie, stále to môže byť príjemné ozvláštnenie v strednej alebo vyššej strednej triede.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.