Nedávno sa naskytla informácia, že Lamborghini vo svojich luxusných superšportoch zachová aj naďalej atmosférické 10- a 12-valce. Pre značku turbomotory nie sú riešením a ich objemné atmosférické agregáty sa lepšie vysporiadajú s metodikou merania spotreby a emisií WLTP.
Nezaobídu sa však bez dodatočnej pomoci elektromotora. Nástupcovia legendárneho Lamborghini Huracan a Aventador tak stále ponúknu motory V10 a V12 s atmosférickým plnením, no pôjde už o plug-in hybridné vozidlá.
Motory zo starej školy a elektromotor
Potvrdil to generálny riaditeľ spoločnosti Lamborghini, Stefano Domenicali. Pre niektorých fanúšikov to môže byť pomerne veľkým sklamaním, ale doba je naozaj neúprosná.
Našťastie, poriadny spaľovací motor stále zachovajú. A to bez turbodúchadla. Maurizio Reggiani pre portál Top Gear povedal: „Pokiaľ som technickým riaditeľom značky, naše superšporty nikdy nedostanú prepĺňaný motor. Je to o emóciách. Ak nemáte emócie, nemáte nič.“
Otáznik aj pre značku
Batérie a elektromotor by samé o sebe nevadili. Predsa, výkon a krútiaci moment navyše v spolupráci s klasickým motorom zrejme každého poteší. Čo však hmotnosť superšportov?
Tá je totiž veľmi dôležitá. Aj technický riaditeľ priznáva, že je to v štádiu riešenia. „Veľkou otázkou je hmotnosť,“ hovorí Reggiani. „Áno, nové Lamborghini bude tiché, stlačte však poriadne plyn a motor sa mimoriadne prejaví,“ dodáva. „Ticho bude trvať iba niekoľko sekúnd, potom príde poriadny zvuk.“
Príde aj elektrický superšport?
A čo plne elektrický „superšport“, dočkáme sa ho aj od Lamborghini? Predsa, je tu koncept budúcnosti s označením Lamborghini Terzo Millennio. „Nemyslím si, že technológia pre plne elektrické Lamborghini bude pripravená pred rokom 2026,“ vysvetľuje Domenicali pre portál Top Gear. „Hybridy sú však medzikrokom.“
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.