Mercedes-AMG Project One štartuje na cene 2,27 milióna eur a každý z limitovaných 275 kusov je už predaný. Podľa neoficiálnych správ by sa mal dokonca aj na Slovensko dostať jeden, či dokonca dva kusy tejto limitovanej novinky.
Každý, kto chcel mať superšportový model v garáži, musel podpísať pri "kúpe" kontrakt, ktorý mu zakazuje predať Project One so ziskom. Niečo podobné urobil aj Ford so svojim modelom GT a chystá sa to spraviť taktiež Aston Martin s modelom Valkyrie.
Vieme, že Project One je výnimočný tým, že ho poháňa 1,6-litrový šesťvalcový agregát prepĺňaný turbodúchadlom pochádzajúci z Formuly 1, plus ďalšie tri elektromotory s výkonom 160 koní. Dva z nich výrobca namontoval priamo na prednú nápravu, jeden na motor a ešte jeden s výkonom 120 koní pomáha samotnému turbodúchadlu.
Výkon celého systému je ohromujúcich 1035 koní a vozidlo s ním zrýchli na rýchlosť sto kilometrov za hodinu už za menej ako 2,5 sekundy, na dvesto kilometrov za hodinu za šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť až viac ako 350 kilometrov za hodinu.
Project One by mal vážiť zhruba 1 300 kilogramov a čisto na elektrický pohon zvládne prejsť 25 kilometrov.
Brutálne výkony a hlavne nasadenie motora z Formuly 1 nie sú zadarmo. Mercedes musel pristúpiť na kompromis, hoci nikto nepredpokladá, že prevádzka Project One bude lacná.
Daňou za použitie motora z F1 je jeho výdrž, zabudnite na to, že motor zvládne bez problémov 300-tisíc kilometrov, nebude to totiž ani stotisíc. Mercedes hovorí, že spaľovací motor AMG Project One bude potrebovať generálku už po každých 50-tisíc kilometroch.
Návštevníci tohtoročného bratislavského autosalónu si mohli tejto exkluzívny superšport pozrieť dokonca naživo, nakoľko ho Mercedes-Benz dokázal exkluzívne priniesť na svoju výstavnú plochu v Inchebe. Vozidlo pritom vzbudilo obrovský záujem a išlo o najšpičkovejšie auto na autosalóne 2018.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.