Najbližšie, konkrétne už 6. decembra 2018, odhalí česká automobilka Škoda Auto svoj nový model Scala na akcii v Tel Avive. Pôjde o nového nástupcu ochádzajúceho Rapidu, pričom sa bude vyrábať len v jednej karosárskej verzii.
Ponúkne taktiež úplne nový koncept interiéru a podstatne prepracovaný vonkajší dizajn odvodený od špičkového konceptu Vision RS. Automobilka v súvislosti s novinkou Škoda Scala avizuje, že by mala dokonca ponúknuť vnútorný priestor na zadných sedadlách zrovnateľný s obľúbeným modelom Octavia.
V rámci súčasného trendu športovo-úžitkových vozidiel sa však značka pripravuje aj na predstavenie ďalších noviniek, pričom jednou z nich bude vôbec najlacnejšie SUV automobilky. Vychádzať má zo známeho konceptu Vision X a svetu by sa malo ukázať už začiatkom budúceho roka.
Ten využíva zážihový 1,5-litrový G-Tec štvorvalec schopný spaľovať benzín a aj zemný plyn. Ponúka výkon 96 kW a krútiaci moment 200 Nm, no okrem toho spolupracuje tiež s reverzibilným alternátorom s výkonom 10 kW využívajúc 48 V elektrický okruh.
Na zadnej náprava nájdeme potom elektromotor s výkonom 20 kW a 70 Nm krútiacim momentom. Auto teda môže fungovať ako "spaľovacia" predokolka, elektrická zadokolka či hybridná štvorkolka.
Nakoľko rodina športovo-úžitkových modelov českej značky je "spojená" charakteristickými názvami ako Kodiaq, Karoq, Kamiq (začínajú na K a končia na Q) je zaujímavé, že si nedávno na českom Úrade priemyselného vlastníctva zaregistrovala automobilka niekoľko zatiaľ neuplatnených mien.
Malo by ísť napríklad o Anuq, Yuroq, Eliaq, Aviaq, Amiq, Capara, Evive, Eniaq, Prion, no najmä Karuq či dokonca Kosmiq. Je teda dosť pravdepodobné, že jedno z dvoch posledných spomínaných označení dostane práve kompaktný model začiatkom budúceho roka.
Druhé by mohlo slúžiť pre označenie ďalšej novinky tohto segmentu. Škoda totiž plánuje v roku 2020 uvedenie tiež elektrického športovo-úžitkového modelu vychádzajúceho z konceptu Vision E. Ten zaujal svojím čisto elektrickým pohonným ústrojenstvom a dojazdom približne 500 kilometrov.
Koncept disponuje pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom až slušných 225 kW. Maximálna rýchlosť by mala byť obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.
Okrem toho by mala štúdia ponúkať aj autonómny režim tretieho a neskôr dokonca štvrtého stupňa. Ako tomu bude pri uvedení reálnej sériovej verzie je zatiaľ otázne.