Toyota sa dlho bránila predovšetkým čistým elektromobilom, ešte pred niekoľkými rokmi v podstate predstavitelia automobilky tvrdili, že si vystačia len s hybridnými modelmi a budúcnosť tkvie vo vodíku. Tomu aj naďalej Toyota verí, ale než dôjde k jeho väčšiemu rozmachu, pustí sa značka aj do elektromobilov, píše iDNES.cz.
A tie môžu v určitých prípadoch, napríklad pre mestskú prevádzku, poslúžiť aj vo "vodíkovej budúcnosti". Z bežných hybridných modelov tak Toyota postupne rozširuje svoje portfólio o plug-in hybridy, čisté elektromobily a tiež samozrejme vodíková autá.
Takto vyzerá nová verzia vodíkového vozidla značky Toyota s označením Mirai:
Jasne pritom naznačuje, že jej ide o to, aby verejnosť, či už tá odborná, či laická, pochopila, ako to s budúcou mobilitou Toyota myslí. V zásade je princíp jednoduchý - svetový gigant bude jednoducho načúvať potrebám zákazníkov.
A aj keď firma naučila vodičov po celom svete využívať hybridné pohony a elektrifikácia bude aj naďalej zásadným trendom, počíta Toyota aj s ďalšími alternatívami pre zákazníkov, ktoré s novým smerovaním sveta áut nesúhlasí.
Johan van Zyl, CEO Toyota Motor Europe, sa napríklad pochválil tým, že Toyota začiatkom tohto roka vyrobila pätnásťmiliónty hybrid, 2,8 milióna z nich predala priamo v Európe. Podiel elektrifikovaných modelov má u značky rásť, do roku 2025 majú mať neelektrifikované modely v ponuke Toyoty podiel len asi 10 percent.
Má ísť však o autá, pri ktorých vlastne nedáva elektrifikácia zmysel z praktického hľadiska ani zákazníkom: naprík...
Zostáva vám 85% na dočítanie.