Audi priznáva, že súčasný pokles záujmu o elektromobily komplikuje jeho snahu generovať z ich predaja rovnaké alebo aspoň podobné zisky, ako z obchodu s benzínovými, naftovými či hybridnými modelmi. Nový šéf Audi, Gernot Döllner, zároveň oznámil, že automobilka spomalí pôvodne plánované predstavovanie batériových áut.
Namiesto nich firma predĺži predaj vozidiel s klasickými spaľovacími motormi. Döllner na rozdiel od predchodcu už taktiež nehovorí o čisto elektrickej mobilite. Audi pritom dekády predstavovalo jeden model za druhým, no v posledných dvoch rokoch nie je možné nevidieť jeho útlm.
Ten okrem iného spôsobili problémy vo vývoji koncernovej softwarovej platformy, ktoré donútili ingolstadtskú firmu odsunúť premiéru elektrického SUV Q6 e-tron o viac ako dva roky. Nespokojnosť v rámci automobilky i koncernu a dlhé diskusie o stratégii nakoniec stáli miesto samotného šéfa Audi, Markusa Duesmanna. Na jeho miesto nastúpil Gernot Döllner, ktorý po sto dňoch v novom kresle poskytol niekoľko rozhovorov.
Döllner v interview pre agentúru Bloomberg i nemecký Handelsblatt priznal, že Audi spomalí ambiciózne uvádzanie elektromobilov na trh. V súvislosti s tým pripomíname, že pôvodne mala automobilka predstaviť do roku 2026 až 20 nových modelov, z toho polovica mala byť práve čisto elektrická.
Navyše po tomto termíne chcelo Audi podľa Duesmanna odhaľovať už len elektromobily, to sa však tiež mení. „Najprv sme sa pozreli na to, aké poradie a hustotu uvádzania na trh (elektromobilov, pozn. red.) by firma mohla zvládnuť,“ povedal Gernot Döllner a dodal: „Nakoniec sme sa rozhodli rozložiť to tak, aby sme nezahltili tím ani predajcov.“
Ak z jeho slov nie je úplne jasné, čo tým myslí, dodávame, že Audi jednoducho spomalí uvádzanie nových elektrických modelov na trh a dôvodom je klesajúci záujem a tým pádom aj nižšie výnosy z ich predaja v porovnaní s benzínovými a naftovými modelmi.
„Pôvodne sme predpokladali, že tento cieľ dosiahneme do polovice dekády, ale s ohľadom na súčasný vývoj sa tieto plány pravdepodobne oneskoria,“ pripustil Döllner v rozhovore pre Handelsblatt.
Nemecký denník k tomu dodáva, že Audi momentálne bojuje s vysokými nákladmi na batérie a celkové náklady na suroviny potrebné pre ich výrobu. A aj preto bude zaujímavé sledovať, či automobilka skutočne po roku 2026 zastaví vývoj spaľovacích motorov a od roku 2033 bude mať vo svojich showroomoch už len elektromobily. Aktuálny stav tomu totiž veľmi nenasvedčuje.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.